Publicat de: Mihai A. Pop | septembrie 1, 2010

In lupta cu salvamarii

Inotul este pentru mine o pasiune de foarte multa vreme, practic apa (un pic calda) ma imbie la partide de inot lungi.Nu stiu de cand inot fara sa simt nevoia sa simt pamant sub picioare, insa trebuie sa fi fost inainte de clasa a 8-a.

Miscarile le-am deprins furand de la altii, pentru ca n-am avut vreodata profesor, si totusi imi spun ca ma descurc destul de bine, chiar si in situatii ceva mai periculoase ca atunci cand sunt valuri mari.

Asadar de fiecare data cand ma duc la mare, scopul principal e inotul, nu plaja, nu distractia nocturna, nu alte sporturi pe/sub apa. Si pentru ca daca ai marea atat de mare, ai si dorinta de a merge in larg, mai ales pe acolo pe unde ai cate o tinta in larg, gen plase pescaresti, epave sau limanuri.

Aici intervin salvamarii, acele persoane (sumar imbracate in rosu) care incearca sa te opreasca din avantul tau temerar de a inota in marea mare, ei vrand sa te retina in marea mica. Trebuie inteleasa si meseria lor, care nu implica salvarea oamenilor la mare (salva-mar), ci mai degraba pastrarea oamenilor in zona in care nu pot sa si-o comita singuri, sa zicem prezerva-mar.

Personal, la Marea Neagra, teama cea mai mare n-o am de pesti, rechini ceva, moluste veninoase, salupe si scutere, barci pescaresti, intepaturi toxice de insecte, de inotul noaptea in larg, sau de apa rece… o am de salvamari, pentru ca exact cand incepe sa-ti fie lumea draga, hop si ei cu „amenda e de zece milioane, mergeti la balize…”.

Asadar un mic ghid al fentarii salvamarilor. Pentru cei care vor sa inoate in larg in Marea Neagra nestingheriti de ei.

  • cautati plajele fara salvamari, cele care sunt realmente cu locatii bune, de obicei au, dar incercati
  • daca totusi sunt acolo, vedeti ce perimetru de observare au, puteti afla asta chiar de la ei, asa ca e posibil dupa prima faleza sa puteti inota fara ca ei sa va fluiere cand iesiti in larg, iar la intoarcere puteti veni pe plaja buna „supervizata de ei”
  • aflati-le programul, practic ei spun ca sunt de la 8AM la 8PM, insa practic daca la 7.30AM iesi in larg, si te intorci pe la 9AM nimeni nu zice nimic, fara sa punem la socoteala ca pe la 7PM se cam duc in treaba lor, asa ca poti prinde apusul la 500m in larg fara mare efort de a evita salvamarii
  • inotati noaptea, asta daca stiti bine plaja (sa n-aveti surprize la intoarecere si sa aveti reper vizual luminos)
  • am incercat si „vrajeala”, dar n-a tinut pentru ca daca pleaca unul in larg, asta e un precedent si pentru altii, motiv care mi se pare foarte corect

Asadar lupta continua, insa se da in umbra.

mihai


Răspunsuri

  1. as adauga aici… nu subestimati curentii… nu ma pricep prea bine cum sunt in functie de perioada din zi sau ceva, insa daca inoti lejer spre larg s-ar putea sa ai o mare problema sa te intorci. Mi s-a intamplat o data sa imi dau duhul incercand sa ajung inapoi la mal… cu toate eforturile, aveam impresia ca inot pe loc. Alta data mi s-a intamplat sa ies din apa la vreun km-doi distanta de locul pe unde intrasem. Noaptea este mai periculos din punctul asta de vedere.
    Doua chestii care ar putea fi utile si care nu te vor incurca deloc in mica aventura din larg sunt: o pluta legata de picior cu sfoara, si un spray cu goarna in buzunar.
    Sportul asta este placut, insa nu accepta greseli. Daca ti se pune vreun carcel sau prinzi vreun curent ciudat despre care nu aveai habar… ala esti… mai ales noaptea, nici dracu nu te mai vede in larg… ma rog, el s-ar putea sa te vada…

  2. aaa… si inca ceva: ar fi imperativ de util ca cineva de pe mal sa stie ca te-ai dus de nebun…


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Categorii