Postat de: Mihai A. Pop | Februarie 20, 2015

Tradare, tradare, tradare

M-am tradat. M-am tradat! M-am tradat!!!

Am avut destui cititori care au venit pe blog cautand pe net despre cum sa scape de botezul propriilor copii, ba chiar mi-a fost oferit un video interviu, in care sa ma exprim public.  Am scris despre asta aici, intr-un articol mai vechi.

Deunazi un cititor m-a intrebat cum scapa de o dilema legata tot de botez, moment in care mi-am dat seama ca m-am tradat. Ca idealurile mele au fost calcate in picioare fara macar sa pot sa-mi exprim opozitia decat formal. Nu am cerut divort asa cum mi-am jurat in liceu ca as face daca si copii mei ar fi aruncati in evul mediu.

N-am facut nimic dramatic, ba chiar am si participat la exorcizarea propriului meu copil, de parca ar avea schizofrenie si trebuiau scosi prietenii imaginari „rai”.

Nu, eu am fost acolo, in evul mediu, in ocult, si am asistat apasat de propriile idealuri oprimate, impreuna cu familia, prietenii, in ceea ce facut atat de des a ajuns banal, invizibil, ba chiar avand o nota pozitiva.

Mai mult, am asistat cum oameni bine intentionati, dar perfect orbi rational, insista in a-ti face „bine” doar pentru ca nu stiu mai bine.

Si am facut asta eu cu mine, in ceea ce simt eu ca e impotriva copilului meu.

Norocul meu este ca pot sa pun in realitate un filtru ca sa pot face viata digerabila in momentele ca astea. Mi-am spus ca e un ritual cultural privit prin lentila unei camere pentru Discovery, ca nu traiesc decat o trauma indepartata, ca un ritual cu niste papuasi indepartati, doar ceva mai imbracati.

Ma simt golit de idealurile unei lumi asa cum imi doresc eu sa fie construite, si ma trezesc invadat de schizofreniilor altora, insa e clar ca se schimba catre bine, de la invatarea religiei doar la cerere, pana la tari mature care cer eliminarea subventiilor catre religie, sunt motive bune sa credem ca in urmatoarele generatii vom scapa de sub influenta religiilor comune.

Pace.

mihai


Lasă un răspuns

Categorii