Postat de: Mihai A. Pop | Mai 6, 2014

Sunt un prost pierzator

De cand o avem pe Maria, si parintii nostri isi amintesc mai des despre copilaria noastra. Si odata cu asta aud mai des povesti despre copilaria mea, unul dintre subiecte fiind cum eram noi cand eram mici.

Asa mi s-a amintit ca eu cand eram prescolar nu stiam sa pierd, ba chiar ma suparam daca ma apropiam de un final in care nu aveam cum sa fiu invingator. Lucrurile s-au mai rafinat un pic, cu trecerea anilor, insa nicidecum in esenta.

Inca si acum, chiar daca acum accept o infrangere, reactia biologica, subconstienta, primara, e cea de furie. Mi-a fost greu sa recunosc, mi-e inca. Chiar si la varsta asta, daca un joc nu e relativ usor de inteles pentru a putea invinge AI-ul la un nivel simplu, pierde atentia mea dupa 10 incercari, poate si mai putin.

Dar accept ca e mai important sa fii in stare sa recunosti emotia, sa poti s-o numesti, pentru ca apoi sa o poti controla si folosi in mod pozitiv. E probabil acel atuu pe care il da societatea americana tinerilor ei, si care in cultura noastra, n-a primit atentia cuvenita. Iar asta vreau sa se schimbe, in familia mea, la generatia mea.

Asa ca acum suntem in plin proces de a ne recunoaste, verbaliza si monitoriza emotiile, mai ales pe cele puternice, pentru a putea invata copii despre ele.

Cine pe cine o fi castigat?

Cine pe cine o fi castigat?

Recomandarea de film este un film pe care l-am vazut recent, si care arata un alt prost pierzator, dar care nici nu pierdea in mod normal, fara sa fie un mare norocos, Lenny, din 1974. Filmul spune povestea unui stand-up comedian ce a facut valuri in lumea americana vorbind deschis, vulgar si fara limitari.

mihai


Lasă un răspuns

Categorii