Postat de: Mihai A. Pop | Septembrie 16, 2013

La vanatoare de rable

Pentru majoritate cuvantul rabla are o conotatie negativa. Poate si pentru mine, cateodata. Insa nu in cazul specific pe care-l descriu azi.

Am scris mai devreme ca mi-am descoperit o noua pasiune, aceea de a scotoci prin Bucuresti dupa automobile vechi, multe dintre ele intrand in categoria de rable, insa nu toate.

Asa am ajuns, vara asta, sa bat Bucurestiul pe strazi unde nici taxiul n-ajunge, si usor mi-am mai adaugat detalii Bucurestiului mental pe care-l am.

Observatiile facute le gasiti mai jos, si unele pot fi chiar contrare gandirii pe care o aveam despre Bucuresti inainte.

  1. In Bucuresti exista mai multe cartiere de case, vile si blocuri mici decat ai crede, multe dintre ele fiind foarte cochete.
  2. Am descoperit oaze de liniste, chiar aproape de marile bulevarde, chiar aproape de centru, chiar in spatele blocurilor – aici timpul trece intr-o liniste suprema.
  3. Am redescoperit satul din Bucuresti, acolo unde lumea iese pe scaun la poarta, si comenteaza politica, vecinii si administratia locala.
  4. Am gasit oameni care te saluta pentru ca esti pe strada lor, asa cum inca se mai face la bloc sau cum se face in satele mai izolate.
  5. Am fost uimit de numarul mic de caini de pe strazi, probabil plecasem cu asteptari foarte mari, sau poate ca vara sa-i fi ascuns, orisicum nu mi-au vrut pielea, insa si eu n-am cautat sa le calc teritoriul, acolo unde era evident. Avand in vedere cazul copilului ucis de caini, nu exista niciun comentariu de facut, eu vorbesc de impresia mea asupra numarul de caini pe care-l asteptam.
  6. Am fost transportat in Bucurestiul de dinainte, unde orizontul se gaseste peste casa cu maxim un etaj, unde ai cer din plin, si bolta de vita de vie urca pe streasina. Le-am respirat aerul de curte si ascultat orataniile.
  7. Am realizat ca blocurile se gasesc doar ca fatada pentru unele cartiere vechi, sau sunt construite in cartiere cu totul noi, asa ca timpul trece altfel in spatele blocurilor construite doar pentru fatada.
  8. Am descoperit ateliere mestesugaresti aproape pasoptiste, care inca-si mai fac veacul cat timp actuala generatie de proprietari va mai fi in preajma.
  9. In Bucuresti nu te poti pierde, oricat ai incerca, vei gasi pe cineva sa te indrume, sau vei ajunge din nou intr-o zona cunoscuta. Cateodata, e nevoie doar de rabdare mai multa.
  10. Mai exista strazi cu palate (vile somptuoase), si inca in conditie foarte buna.

Ciudat, fie vorba intre noi, am trait cele de mai sus de mai multe ori, primele dati am spus ca sunt doar eu, fugit de la bloc, pe undeva pe niste strazi ascunse, ultimele din oras. Dar de fiecare data am gasit alte ultime strazi. Abia atunci m-am hotarat sa scriu despre descoperire.

Asa ca ma gandeam deaunazi, ca poate trebuie sa ma plimb mai mult prin Bucuresti, ca intr-adevar are destule povesti ascunse in el, si totusi ele sunt inca acolo, asteptand sa fie culese.

Pe strazile din Bucurestii noi

Pe strazile din Bucurestii noi

Pentru articolul de azi m-am gadit ca o recomandare buna ar fi Cuibul de viespi, din 1986, care pe langa Bucurestiul ilustrat, are si o poveste adusa de peste timp, o lume care a definit capitala interbelica.

mihai

PS Chiar astept recomandari de automobile vechi, atat cat mai sunt in preajma, atat cat mai sunt interesat sa le includ intr-o colectie.


Responses

  1. Oau… am vazut in poza un copac varuit. Mi-am adus aminte de vremurile in care ca pionier eram scosi la „munca patriotica” superba amintire, pacat ca nu se mai practica, a capatat aer comunist, de fapt nu e nimic gresit in a fi voluntar, patriot, sa faci orasul mai frumos.

    • Copacul varuit e in curtea scolii, pe strada nu se mai varuiesc. Am vazut in Taskent ca exista inca practica scoaterii elevilor la muncile de ingrijire a orasului, inclusiv varuirea copacilor.


Lasă un răspuns

Categorii