Postat de: Mihai A. Pop | Septembrie 11, 2013

Masini de legenda

Am inceput din 2011 de la aparitiei bilunarului Masini de legenda de la DeAgostini sa colectionez o parte din machete. Spuneam intr-un articol anterior cat de nepotrivit mi se pare numele, avand in vedere ca publica automobile, si nu masini de spalat, tocat etc.

Desi mi-am propus sa le cumpar doar pe cele cu care am avut de a face, am ajuns sa am o mica manie legata de subiect. Adica am luat si cateva care doar sunt interesante, de dragul de a se alatura restului colectiei, dar prin Cristina am inceput sa am si din alte serii din Polonia, sau chiar aduse din Franta cateva machete, apoi din Italia am cateva, apoi din Serbia, apoi din Croatia… si uite-ma colectionar. Apoi si modele ce initial mi s-au parut neinteresante, acum le-am considerat interesante, pentru ca practic le vazusem prin tot felul de locatii si acum imi starneau amintiri placute.

In acest moment am deja aliniata biblioteca cu jucarii de copii pentru oameni maturi, si nu pot sa nu recunosc ca vederea lor imi bucura diminetile.

Ca un pas normal al colectionarii, am inceput sa descopar mai multe despre modele, despre istoria lor, despre raritatea unora, astfel incat, acum chiar cand merg pe strada, ma bucur sa vad astfel de masini istorice, fie ingrijite, fie lasate in paragina.

De aici am inceput sa ma gandesc la un muzeu auto al Bucurestilor, chiar pe strazi, si asa sa observam automobilele ca pe niste artifacte ale timpului trecut.

Apelez la voi sa-mi indicati pe unde prin Bucuresti mai parcheaza sau mai zac automobile de legenda, care merita pastrate macar ca poza pentru posteritate.

Am in lista de modele pe care le-am vazut in copilarie si as vrea sa le mai vad o data inainte de a disparea pentru totdeauna:

comuniste

  • TV-4, TV-12, duba romaneasca (ideal una de Armata)
  • Dacia 2000 (copia romaneasca dupa Renault 20, cele franceze exista pe strazi)
  • orice Aro seria 24 cu prelata, de fapt orice Aro… au devenit foarte rare
  • Oltcit Club 12CS, furgoneta

capitaliste

  • Fiat 500 – stiu ca exista, l-am vazut cu ochii mei, dar nu l-am fotografiat, unul galben
  • Fiat 1100
  • Citroen DS – si pe asta l-am vazut, insa inainte sa umblu cu camera dupa mine, un model foarte ingrijit, probabil insa o masina cu garaj
  • Volkswagen Kafer 1200, broscuta, modelul vechi, cu luneta din spate despartita

Peste cele listate mai sus, mai sunt si alte automobile de epoca prin Romania, destule aduse prin import dupa revolutie, insa pentru capitolul asta nu ma pot lansa in vreo lista, pentru ca va fi lunga si incompleta in cel mai bun caz.

O mini jucarie gasita prin Bucuresti

O mini jucarie gasita prin Bucuresti

M-am gandit ca un film bun pentru o vanatoare atat de abundenta de automobile ar fi The Italian job, din 1969. Filmul are in roluri principale trei Austin Mini Cooper, dar si o miriada de automobile italiene, multe dintre ele circuland si pe la noi pe undeva in decursul ultimelor decade. Si cum pasiunile barbatilor pentru automobile sunt strans legate de dorinta lor pentru adrenalina si viteza, cred ca filmul va va prinde, chiar daca ar fi trebuit sa fie prafuit de trecerea anilor.

mihai

PS. De cand asteapta articolul asta publicarea, lista scade ca marime, asa ca trag speranta ca intr-o zi o sa o sterg pe toata.

PS2. O sa fac si o colectie de poze pe internet. Momentan inca organizez ce am adunat.


Responses

  1. un Fiat 850 Sport Coupe am gasit, asa ca se scoate de pe lista

    • Intre timp am reusit cu ajutorul cititorilor sa sterg de pe lista Barkas-ul B1000, Fiat-ul 850 Coupe, Warburg-ul (gasit la Sun Plaza) si un Citroen C15 – varianta de Oltcit Club 12CS, asa ca lista din articol e chair ce mai caut.


Lasă un răspuns

Categorii