Postat de: Mihai A. Pop | Iulie 22, 2013

Flow

Poate ca in ultima vreme n-am fost destul de elogios la adresa kindle-ului, deja aflat la a doua reincarnare, pentru ca reuseste sa-mi aduca o sumedenie de carti extraordinare. Insa cu aceasta ocazie trebuie sa fac aceasta mentiune.

Desi a aparut acum mai bine de doua decenii, cartea „Flow”, de Mihaly Csikszentmihalyi, imi pare la prima citire o carte de-a dreptul revolutionara. Am mai avut carti care mi-au revolutionat lumea intr-un mod brutal, cum ar fi „Fooled by randomness”, de Taleb Nassim, insa asta se intampla pe vremea cand citeam pe hartie.

Am mai avut revelatii si la lecturi realmente mai usoare, mai umane, insa pentru „Flow”, chiar stiind din multe alte lecturi despre ce e vorba de fapt, parca nu eram pregatit, ca cineva e capabil sa inteleaga si, peste asta, e capabil sa-si explice fericirea si multumirea umana intr-un asa nivel de detaliu, si atat de stiintific.

Surprins e putin spus, desi cred sa fi durat doua saptamani sa o devorez, nu cred sa fi trecut ziua in care sa nu-mi spun, ca e realmente revelator ce citeam.

N-are rost sa spun ca o recomand pentru cei ce vor sa inteleaga natura umana si pentru cei ce incearca sa se imbunatateasca tot timpul, totusi are rost sa spun ca oricat de educati si expusi intelegerii lumii am fi, tot cred ca in urma lecturii am reusi sa ne intelegem si mai bine.

SONY DSC

Cine citeste departe ajunge – aici in Khiva, Uzbekistan

M-am gandit ca filmul de azi sa fie unul despre carti, si am ales unul in care subiectul principal este dat de distrugerea cartilor, asta ca o parabola, cum ca nu apreciem destul informatia condensata in ele, si, prin ignorarea lor, ne putem pierde intelegerea trecutului. Filmul este Fahrenheit 451, din 1966, si vorbeste, intr-un mod brutal, despre evolutia curenta a omenirii care epureaza prezentul si, prin asta, controleaza intelegerea trecutului si evolutia viitoare.

mihai

PS. Pentru ce citesc, sau ce am citit, mi-am facut un cont la shelfari.com.


Lasă un răspuns

Categorii