Postat de: Mihai A. Pop | Mai 21, 2013

Un an de corporatie

Intr-un an de corporatie am invatat o multitudine de lucruri. Am sa listez o serie de lucruri care acum un an nu mi s-ar fi parut a exista pe radarul meu.

Descoperiri epocale despre mine si corporatie in ultimul an, evident le-am luat pe cele mici care aduc mult:

  • Am descoperit pauza de masa. Am trecut de varsta de 30 de ani, fara sa fi fost nevoie ca zi de zi sa ma gandesc ce mananc la pranz, si mai ales daca mananc. Acum deja viata mea are un nou program.
  • Am descoperit pe pielea mea KPIs. Inainte aduceam anumite elemente de KPIs prin modele pana la nivelul de angajat, pentru a avea o responsabilizare mai mare a organizatiei, acum eu sunt organizatia, deci am si eu KPIs.
  • Am descoperit coada la baie. Intr-o organizatie mare, se eficientizeaza si marimea baii, printr-o rotatie mai buna.
  • Am descoperit cardul de acces. Desi s-a intamplat doar o data, si eram foarte obosit, totusi am stat un moment cu cardul de acces la intrarea in scara de la bloc.
  • Am descoperit conference call-ul, un fel de intalnire, in toata lumea, unde au treaba maxim 4-5 oameni la fiecare moment, dar la care asista pana la 20.
  • Am descoperit parolele multiple. Am doua parole la computer, una la email, doua la blackberry, una la telefon… si or mai fi si altele, asta prin comparatie cu lumea de dinainte unde nu aveam parola la laptop, nici macar pin la blackberry.
  • Am descoperit lantul de legat computerul. In paranoia ca locuim in Estul salbatic, e frumos sa-ti legi computerul de masa printr-un cablu, pentru cazul in care cineva este implicat sentimental cu niste IBM-uri parolate.
  • Am descoperit timesheet-ul. Si daca si in trecut se mai cerea pe anumite proiecte, aici este o religie in sine.
  • Am descoperit anul financiar, bugetul anual, realizatul trimestrial. Intr-o companie mica bugetul este o dorinta de realizare, intr-o corporatie un buget, chiar si daca este blue sky 80%, uimitor el se face intr-o mare parte. Puterea corporatiei!
  • ALARMA!!! In fiecare luni la ora 10:01 AM, se trezesc spiritele adormite cu testarea alarmei anti-incendiu, la care se adauga un exercitiu anual de evacuare.
  • Puteam sa descopar si Casual Friday, insa nici pana azi n-am reusit sa renunt la stofa cand vin la birou. Sper ca nici n-am sa renunt prea repede.

Totusi ca o concluzie frumoasa dupa un an, am ajuns sa fac ce-mi doream acum un an, proiecte de M&A mai mari, la care n-as fi avut acces din zona de butic de M&A, si mai multa experienta in sectoare de interes momentan, cu jucatori semnificativi. Asadar pot sa ma bucur de schimbare.

O vedere cu reflexie, de la etajul 15 al birourilor EY

O vedere cu reflexie, de la etajul 15 al birourilor EY

Am si un film bun pentru schimbarile din viata unui om cand pe plan profesional se schimba lucrurile plecand de la viata pe strada pana la viata in corporatie. Nici nu va spun mai multe decat ca se numeste Trading places, din 1983, si daca nu l-ati vazut, seara asta e momentul, n-aveti cum sa nu empatizati cu personajele, si chiar daca filmul simte trecerea anilor, totusi e foarte comic si inca actual.

mihai


Responses

  1. Nu e chiar rau🙂

    • Chiar deloc😀

  2. Sincronizarea cu colegii implicati in acelasi proiect? In corporatie fiecare are ritmul lui!?!

    • Aici clar am avut un noroc mare, pentru ca am venit aici unde stiam un pic echipa, am adus cu mine un analist, asa ca practic am ajuns sa fim tot o mica familie, deja obisnuiti cu ritmurile celorlalti. Asa ca n-am avut chiar deloc un soc pe partea asta, Doar pe undeva am fost amuzat de faptul ca viteza generala de lucru este mai lenta decat cea cu care eram obisnuit.


Lasă un răspuns

Categorii