Postat de: Mihai A. Pop | Aprilie 23, 2013

Neamul lui Gheorghe

De acum stiti ce parere am despre religie, sfinti si alte superstitii, insa o zi care sarbatoreste ziua de nume a derivatelor lui Georgeos, este o zi binevenita pentru mine.

Georgeos inseamna muncitor al pamantului, la noi taran, iar numele e intr-adevar vechi.

Bunicul meu din partea tatalui a fost George sau Gheorghe, si in felul lui, iubea foarte mult copii, asa ca toti nepotii pe care i-a avut ii numea ca pe el.

Venea si te strangea in brate si te numea Gheorghe, Gheorghita, George, Georgel, Gicuta, Gigel sau Ghita… Eu am ramas Gheorghe, si var-miu, mai mult Georgel, iar la sor-mea a ajuns Ghita, toti eram Gigei.

Asa ca intr-un fel eu sunt din neamul lui Gheorghe, de fapt cam toata natiunea asta are un Gheorghe undeva in istoria recenta a arborelui genealogic. Toti suntem din neamul lui Gheorghe.

Asta chiar daca numele de Gheorghe s-a perimat, si nu mai e la moda sa fie dat copiilor, totusi esenta lui curge prin noi.

Sigur curge prin mine.

Neamul meu. Oamenii fericiti sunt frumosi.

Neamul meu. Oamenii fericiti sunt frumosi.

Recomandarea este un film dur, cu un Gheorghe mult iubit la noi, Gheorghe Dinica, intr-un rol mai putin cunoscut, dramatic, dureros, dar pur romanesc – Dupa-amiaza unui tortionar, din 2001. Filmul este o mare realizare a cinematografiei locale, care desi poate obscur, ar trebui desprafuit si repus macar pe micul ecran. De la un Gheorghe pentru neamul lui.

mihai


Responses

  1. Gheorghe s-a nascut in Capadochia intr-o familie crestina pe timpul domniei imparatului Diocletian si ramanand de mic copil fara de tata, a plecat impreuna cu mama sa la neamul acesteia din Palestina.


Lasă un răspuns

Categorii