Postat de: Mihai A. Pop | Ianuarie 31, 2013

Brazilia – natura

Ziceam in primul articol ca natura e primul lucru ce mi-a venit in minte cand am zis Brazilia.

Nu stiu daca a fost un papagal, Amazonul, o pantera sau un piranha, dar lista poate fi destul de lunga. Am pus fara efort puma, aligatorul, anaconda, padurile de mangrove, locurile tihnite de snorkeling, parcurile nationale naturale sau ale indigenilor, jungla amazoniana, Pantanalul, cascada Iguacu, fluturii, tarantulele, soparlele, sutele de pasari, delfinii de rau…

… mda, a trebuit sa ma opresc, si nu pentru ca asta e tot, ca mi-am vazut si un fratior – un gecko, furnicari, maimute sau lenesi, pesti masivi de rau, serpi si broaste testoase, rozatoare, o broscuta otravitoare, dar trebuie sa ma opresc undeva. Asa ca GATA!

Da, Brazilia inca inseamna multa natura, pe care v-o recomand ca experienta, pentru ca in multe feluri e neatinsa de interventia umana, desi daca noi le-am experimentat, inseamna ca am ajuns cumva acolo.

Am sa dau o lista cu lucrurile pe care le-am experimentat, si care cred ca merita, lista nu are o ordine anume:

  1. inot intr-un brat secundar al Amazonului, intr-o apa perfect opaca, dar in care stii cu siguranta ca sa afla pesti de marimi impresionante, inclusiv destui piranha, delfini, dar si cativa aligatori; exista varianta cu inot pe timpul unei ploi de vara, in aceeasi locatie
  2. petrecut ziua, seara, noaptea in jungla amazoniana, stat in caldura si umezeaza de sauna, alimentat din bogatia raului si din fructele cu nume ciudate
  3. la pescuit de piranha, adica nu atat de mult cat sa pui bucati de pui in carlig, sau sa pescuiesti, sau sa prinzi efectiv pestele, dar mai ales cat sa-l dai jos din carlig, cat timp el e inca viu
  4. la capturat aligatori, o operatiune pentru profesionisti, dar care se poate transforma in ceva periculos si pentru turistul prezent, cand micul aligator zvacneste din mana capturatorului
  5. intalnirea apelor fluviilor Amazon si Rio Negro, ape care insa nu se amesteca si merg in paralele pentru kilometri, ba chiar sunt usor de identificat
  6. admirat jungla, fie din deal, din jungla, de pe mal sau din barca, la fiecare pas e ceva de descoperit, iar privelistea este de-a dreptul frumoasa
  7. plaja si inot pe multele plaje din Brazilia, aici nici macar nu pot recomanda ceva, pentru ca din putinele pe care le-am vazut, tot nu ma pot decide, insa oricum ar fi, e musai sa stii sa inoti bine, pentru ca pe toate plajele pe care am fost, valurile puneau probleme majoritatii petrecaretilor
  8. vederi de deasupra lui Rio de Janeiro de pe Corcovado si Pao de Acucar, ambele niste piscuri inconjurate de dezvoltare antropica
  9. de admirat jungla atlantica, niste piscuri semete foarte aproape de Rio si Sao Paulo, dar care sunt inca in perfecta conservare naturala, interesante sunt padurile inflorite
  10. sa faci dus in vaporii de apa de la cascada Iguacu/Iguassu de la granita Braziliei cu Argentina (si Paraguay e aproape), dar si o plimbare prin parcul natural in care e cuprinsa

Si mentionez aceastea chiar stiind ca mai sunt multe minunatii ale naturii in Brazilia, pe care insa n-am avut norocul sa le experimentez.

Recomandarea de film pentru articolul de azi este, surprinzator, un film de limba franceza – Le peuple migrateur, din 2001. Filmul povesteste intr-un mod dramatizat migratiile pasarilor calatoare, fapt ce mi-a amintit de birdwatching in Amazon. Sunt sigur ca o parte din film se petrece si-n Amazon, n-ar avea cum altfel. Ca marea majoritate a documentarelor franceze, imaginea si scenariul este de o calitate extraordinara, mult peste ceea ce vedem zi de zi pe Discovery.

mihai


Lasă un răspuns

Categorii