Postat de: Mihai A. Pop | Noiembrie 17, 2012

Detectiv cultural

Incercam sa rationalizez atractia si curiozitatea mea pentru culturile straine de cele cu care ma inconjur zi de zi.

Ca o revelatie mi-am dat seama ca practic actionez ca un detectiv cultural, incercand sa inteleg lucruri care sunt, de altfel, la vedere, dar pe care prin educatia si devenirea mea nu sunt implicit vizibile.

Cred ca sintagma „detectiv cultural” include toate elementele de care ma leaga calatoriile – curiozitatea, placerea descoperirii, lucrul intr-un mediu nou, atractia culturii diverse, intelegerea diversitatii, acceptarea diversitatii ca un factor pozitiv, aprecierea diferentelor, surpriza pe care ti-o ofera realitatea, placerea data de revelatie, constructia puzzelului care sa dea o imagine clara si tot asa.

Consider felul asta de a trai unul dintre modurile mele de a imi face propria istorie, modalitate eminamente diferita de a invata despre istoriile altora din filme sau alta media.

Cum de curand am celebrat 12 ani de cand, impreuna cu Cristina, ne scriem propria noastra istorie, imi doresc sa nu ne oprim din a fi detectivi culturali, si sa continuam sa o facem cu aceeasi pasiune si deschidere.

Hasta la vista!

Micul dracusor

Recomandarea de film trebuia sa fi fost initial un documentar despre cultura, dar a ajuns sa fie mai degraba un film despre lume in general – Powaqqatsi, din 1988, un film foarte curent desi cu o varsta. Imaginea si muzica, ambele sunt superbe, insa modul in care isi spune povestea il recomanda ca un film ce nu poate fi trecut cu vederea intre filmele de categorie.

mihai


Lasă un răspuns

Categorii