Postat de: Mihai A. Pop | Octombrie 3, 2012

Zi de zi fara sa stii

Ma intrebam deunazi daca facem lucruri fara sa putem sa le constientizam deloc.

DA

Tot de prin carti adunata am ramas cu o intrebare – Care e pantoful pe care-l pui primul in picior? M-am blocat, evident ca nu stiam care e, dar m-am urmarit incat am observat ca intotdeauna pun unul anume primul, insa evident n-as fi stiut sa raspund cu vreun fel de siguranta, desi inevitabil fac asta zi de zi.

O alta intrebare este cand impreunezi degetele de la mana, degetul mare de la care mana e deasupra? de la mana stanga sau dreapta? Habar n-aveam, dar am testat, intr-un fel mainile se impreuneaza bine, si invers nu, simt diferenta. Si fac asta zi de zi.

Avem impresia ca actionam constient… dar asta e doar o pacaleala a animalului din noi, ca nu stim cum mergem, chiar nu stim, dar daca am vrea am putea, la fel si cu pantoful sau cu impreunatul palmelor.

Cum conduci dupa 10 ani de experienta? aproape fara greutate, dar iti mai amintesti pe timpul scolii de soferi? era obositoare si o ora.

Corpul uman (adica animalul) este prevazut cu un sistem de mecanicizare a multor activitati, pe care le luam de bune zi de zi, insa pe care nu le facem constient decat arareori. Iar fara antrenament e aproape imposibil de realizat cat de complicate sunt.

stangul primul sau dreptul primul? atatea dileme, mai bine descult

Si cum ajungi intr-un mod misterios sa-ti observi membrele atat de rar, incat ele eu parca viata lor separata. Supraconstientizand realitatea am descoperit intr-un sertar al memoriei un film atat de suprarealist incat am crezut ca a fost doar un vis. Nu stiu daca am mai recomandat de la Kar Wai Wong ceva pana acum, insa daca n-am facut-o, va recomand o poezie romantica cum greu mi-e dat sa cred ca putea sa existe inainte de inventarea imaginii video – 2046, din 2004. Din pacate limba romana nu ma ajuta acum sa aduc un elogiu realizarii, nu-mi ramane de spus decat ca e remarcabil.

mihai


Responses

  1. Cred ca daca am constientiza totul am fi foarte obositi si nici nu am reusi sa facem atat de multe – In timp ce conduc (inconstient, bineinteles) imi fac un review a ceea ce am facut si un plan de bataie la ce mai am de facut.
    Am facut un exercitiu dupa ce am citit articolul tau, dar la un moment dat m-am lovit de aplicarea eficientei si analizei la drumul din casa spre masina si spre birou (e ruta cea mai eficienta, mai simpla, mai buna), rezultand un amalgam de ganduri incoerente cu privire la drumul spre birou si implicit la intarziere, oboseala etc.

    • Ai perfecta dreptate, de asta chiar facem atatea in mod inconstient. Eu doar atrag atentia asupra faptului ca anumite lucruri se intampla doar constient, si ca mai tarziu cand suntem intrebati de ce am facut asta (despre un lucru realizat inconstient) totusi avem raspuns.
      Eu ma bazez ca inconstientul meu poate prelucra mecanic din ce in ce mai multe, doar ca din cand in cand as vrea sa mai stiu si eu ce face😀


Lasă un răspuns

Categorii