Postat de: Mihai A. Pop | August 27, 2012

Diploma emisa de Ministerul Educatiei

Peste ceea ce stii sau ce ai invatat intr-o unitate de invatamant, diploma certifica greutatea cunostiintelor, deprinderilor si relatiilor facute, lucruri care ar fi utile pentru un angajator. Nu vreau sa intram in discutia daca realmente scoala iti creioneaza vre-un fel de atitudini pozitive si constructive, insa cele de mai sus sunt asteptate prin diploma.

Dar eu sunt din Romania, am 30 de ani, si am facut gradinita, scoala primara si secundara, liceul, facultatea, masterul si MBA-ul in Romania, toate in decursul acestor ultimi ani. Ce valoare mai au ele cand niste personaje politice (nu le putem spunea oameni) isi pot atribui tot felul de titluri si diplome prin furt de idei in forma bruta (nu rafinata)?

Eu nu vreau sa fac politica, decat cand as pune mana pe caramida.

As vrea sa stiu si eu daca mai sunt si altii care impartasesc aceleasi ganduri si am cateva intrebari – raspunsurile mele le deduceti automat, deci cum va simtiti cand:

  1. Vezi o carte de vizita pe care scrie Doctor Xulescu (sau PhD), stiind ca e sigur un doctorat obtinut in Romania, care e prima impresie?
  2. Primesti de la un profesor o carte de vizita pe care are trecute toate titlurile, gen MA (SNSPA), MSc(Politehnica), MA(ASE), PhD (ASE), Profesor Universitar Inginer Economist Xulescu?
  3. Te conectezi printr-un mediu online cu cineva care are inca o varsta frageda insa are un doctorat la ASE, SNSPA sau Drept, sau mai stiu ce universitate privata?
  4. Esti la o discutie si intr-un mediu argumentativ auzi ca cineva are dreptate pentru ca are un titlu oarecare obtinut in Romania?
  5. Ai primit o lucrare scrisa de un anumit autor, ce are pe langa numele identificabil toate titluri universitare pe care le-a obtinut?

Eu personal fac un discount semnificativ asupra persoanei, lucrarii, nu din cauza ca s-au invocat element tabu – pentru ca nu sunt tabu, dar nu cred ca prea multe titluri obtinute in Romania recomanda persoana, iar daca persoana stie acest lucru, nu se recomanda singur.

Adica sa fim sinceri, un doctorat la drept face diferenta intre un avocat bun si unul mediocru? Cunosc destui avocati buni, si nu au un doctorat, dar cunosc si cativa doctori in drept, si am unul in minte care a schimbat modestia pe diploma asta… asta in afara de cazurile publice.

Pana la titluri, ce stii sa faci?

Recomandarea de azi vine de la singurul film pe care l-am vazut la cinema de doua ori – o facere a soartei, nu pentru ca am vrut, dar asa a fost sa fie – Erin Brockovich, din 2000. Il recomand nu ca nu ar fi alte filme despre avocati, dreptate si succes mai bune, dar a fost primul pe care l-am vizualizat cand am vrut sa fac recomandarea. Un film foarte bine cusut, bine jucat, si cu un scenariu ce face dreptate sociala multora dintre noi.

mihai


Lasă un răspuns

Categorii