Postat de: Mihai A. Pop | August 1, 2012

Bule argintii – tras 2, imagine in culori

In urma cu aproape 2 ani scriam de bulele argintii de la Marea Neagra aici. Atunci nu stiam ce s-a intamplat, insa cu ajutorul prietenilor am indentificat cauzele – mici micro-organisme (plancton) care au aceasta proprietate ca atunci cand sunt tensionate produc efecte vizuale. Cercetati pe internet cromatofor sau bioluminescenta.

Intre timp de la unul dintre internii veniti din US am aflat ca si in Puerto Rico exista niste cromatofori care fac un impresionant spectacol de lumini pe chiar intreg parcursul anului (observabil doar noaptea).

Insa toata aceasta informatia nu a putut sa ridice cu totul valul de pe fascinatia experimentarii, doar poate ca merita mers si-n Puerto Rico. Chiar anul trecut am incercat sa mai nimeresc inca o data aceeasi perioada pentru a putea vedea bulele argintii, insa peste poate, nu am reusit.

Pana cand anul aceasta – cand am revazut efectul, am realizat ca exista un intreg festival de culoare in apa, inflexiunile dupa apunerea lunii nu sunt doar argintii, ci si scantei colorate puternic, culori pe vortexul din apa, sau „stardust”. Fiece miscare se transforma intr-o urma de lumina. Am putea spune ca Marea Neagra nici macar in toiul noptii fara luna, nu e neagra, ci chiar colorata.

Impresionant.

Ma gandesc ca daca exista destul interes pentru asa ceva in Puerto Rico, poate sa se transforme si litoralul nostru intr-o atractie biologica marina? Cred ca inca visez la cromatofori, dar ar fi o dezvoltare mult mai durabila, avand in vedere ca implica doar miscatul in apa in toiul noptii.

Eu as incerca sa vad daca weekendul asta inca se mai poate observa spectacolul, sper sa va dau si voua microbul si sa mergeti sa vedeti, si sa spuneti mai departe. Merita incercat macar o data in viata cu atat mai mult cu cat e aici, la fereastra voastra.

Jocul culorii in miezul zilei – Paris, Grand Palais

Recomandarea de film este din sfera excesului de narcotice si substante mirobolante, dar a caror reprezentari grafice sunt realizate prin culori intense, ceea ce mi-a reamintit de experienta de la mare, asadar recomand pentru ceea ce a realizat prin culoare Enter the void, din 2009, un film fantastic vizual, insa limitat narativ.

mihai

PS. Chiar daca e mult mai interesant in larg, unde vizibilitatea e mai mare decat la mal, avand in vedere ca e noaptea, cred ca e mai sanatos sa-l incercati in limitele fizice pe care vi le cunoasteti. Si chiar daca poate ar fi mai interesant, nu incercati nici inot in larg, nici macar inot cu alcool la bord.


Responses

  1. […] ca o demna continuare a seriei de Bule argintii – aici 1 si 2, am fost in Vama Veche acum trei weekenduri si am vazut de data asta bule […]


Lasă un răspuns

Categorii