Postat de: Mihai A. Pop | Mai 28, 2012

New York, New York

Deja fredonati o melodie!

Orice am spune despre New York de rau, exista undeva o nota melancolica, romantica, poate tandra a acestui loc care mai mult decat echilibreaza balanta.

Totusi nu vreau sa va plictisesc cu un New York cu fata lui negativa, si doar pentru ca noi n-am intalnit-o sau n-am avut destul timp sa o gasim.

Nu vreau sa idealizez prea mult, asa ca redau in doar cateva cuvinte cateve experiente care musai merita experimentate odata ajuns acolo:

  • Urcati-va sus, sus, sus, si nu in Empire State Building, ci pe 30 Rock/Rockefeller Center/Top of the Rock, veti avea o priveliste de neuitat
  • Mergeti pe acolo pe jos, pe rifturile numite strazi, alegeti 5th ave, 8th ave, Wall street, Downtown… sau de pe la 40th pana la 55th in zona centrala, pe la Ground Zero, pe Broadway, prin Times Square, pe la Flatiron
  • Musai trebuie sa ajungi la Statuia Libertatii, e mai mare decat m-asteptam, si ofera niste privelisti asupra Manhattan-ului uluitoare
  • Podul Brooklin merita trecut, probabil si podul Manhattan, si e foarte frumos spre apus
  • O plimbare prin Central Park intr-o zi cu soare e echivalentul vacantei in timpul scolii, o pata de relaxare intr-un sezon incarcat
  • Dintre cartierele de case mult vestite, nici Greenwich, nici Upper East ori West, nici Little Italy, nici Chinatown, nici Koreatown, nu mi-au placut arhitectural ca old Harlem, chiar daca este mai low key si off-track, e de departe mai autentic
  • Pentru ca nu de multe ori te poti sui si intra intr-un portavion, merita mers la Intrepid, iti da sentimentul unor dimensiuni pe care din filme nu le poti cuprinde pe deplin
  • Metroul in New York, este pe atat de putin fastuos pe cat restul este de fastuos, dar e ca un capilar care hraneste orasul cu oameni
  • Saint John the Divine, o catedrala de-a dreptul enorma, probabil una dintre cele mai mari din lume
  • Coney beach, pentru atmosfera prinsa in copilaria filmului
  • Si daca aveti norocul, locul, vremea, lumina sa vedeti Manhattanul din zbor… ca Superman m-am simtit!

Zic ca sunt destule, ca aveti si voi agenda voastra, de restaurante, shopping, prieteni sau mai stie eu ce, ca gasesti atatea incat greu poti sa te limitezi la ceva anume.

Si acum pozele care fac deliciul🙂

De data asta nu va propun decat sa zburam peste New York, de la News building, de pe terasa sau din cabina telefonica ?!?!, pentru ca recomandarea de film este Superman, din 1978, pentru zborurile de deasupra zgarie norilor, dar si pentru ca pana acum n-am mai recomandat filme cu supereroi, si asta mi-a trezit in copilarie gustul pentru astfel de filme.

mihai

PS Am un gust si o dorinta de suc de aloe de numa’ numa’, cum am luat din Chinatown, insa ma intreb daca nu se gaseste pe undeva si pe la noi prin oras. Astept idei.


Responses

  1. Mihaita, ti ai propus sau asa ai vrut sa aliniezi stilul scrisului cu tara. Este obiectiv si curat, dar cu multe informatii. Daca in loc de puncte puneai cifre si faceai un top, de acolo erai!🙂

    • S-a dorit sa fie si util un pic, gen articol pe care l-as fi dorit sa-l citesc inainte sa ma duc eu acolo… totusi dand din sanul blogului, au fost cu numere, dar chiar ar fi fost top 10, de aia am mai cautat sa mai pun una ca sa fie 11😉

  2. Prea multe bloace!
    superficiala

    • Da stiu, si eu ziceam lucruri similare, dupe’ care am fost acolo… si se schimba perspectiva😀


Lasă un răspuns

Categorii