Postat de: Mihai A. Pop | Mai 10, 2012

New England – Calatoria pe scurt

In urma unui premiu de la MBA – am gastigat 2000 de CAD din partea universitatii din Ottawa – asa ca le multumesc o data si in romana, si a dorintei Cristinei de a merge intr-o vacanta la New York (New York City pentru americani), dar si a potentialei vizite in sezonul sakura (inflorirea ciresilor japonezi la Washington DC), am decis sa mergem in America.

Am luat bilete prin LOT, cu aterizare pe JFK si plecare de pe Newark, probabil ca erau mai ieftine asa, oricum n-a fost un inconvenient pentru ca am fost receptionati de unchii mei din America, 90min de la NYC spre Boston – Seymour, CT, unde am cam avut baza pentru intreaga perioada, cu cateva pauze pentru plecari.

Asadar in primele trei zile am vizitat NYC pe o vreme superba, si am vazut un oras asa cum imi era chiar greu sa-mi imagineaz, o combinatie ciudata de paduri de beton pline de amintiri (probabil culese de prin filme) cu un parc enorm, ce pare privit de sus ca un mare gazon. Am luat intr-o zi intregul Manhattan la picior, din Harlem pana la podul Manhattan, iar in alte zile am fost fie doar in Middle town, fie in Downtown si pe la insule.

Urmatoarea zi am mers la Philadelphia si in Amish county (Strasburg, Lancaster), apoi doua zile le-am petrecut in Washington DC si pe langa, o zi am fost la Boston, si inca o zi la cumparaturi, deoarece deja vremea nu era prielnica pentru vreo iesire.

Apoi am plecat spre Canada, petrecand mare parte a zilei in Vermont, o tara la tara, apoi am ajuns la Ottawa unde am stat o zi si dupa pranz am fugit in US catre Detroit, pe care l-am vizitat in ziua urmatoare.

In ultimele doua zile am fost o zi la Coney beach, in Brooklyn si in Rhode Island intr-un orasel ca de pe valea loarei – Newport.

Ca statistici – am facut 3100 de mile (vreo 5000km) cu o masina inchiriata pentru 10 zile, am trecut prin statele – New York, Connecticut, Rhode Island, Massachusetts, Vermont, New Jersey, Delaware, Maryland, Virginia, DC, Ohio, Michigan si Pennsylvania in US si Ontario si Quebec in Canada, am cheltuit cu tot cu bilete, vize, cadouri si alte celea circa 3000 euro.

Am decis ca sa fac doar 2 episoade despre America de data asta, primul centrat pe oras si al doilea pe natura.

Acum ce e cu titlul? New England e numele vechi al regiunii cuprinse acum in US si Canada, chiar daca o parte din ce am trecut noi era in zona franceza – Quebec, recunosc ca n-am oprit acolo nici macar la prietenii nostri in Montreal – vedeti blogul Danutzilor.

Toroto de azi era York, langa e orasul London, New york (e noul York), in Boston e Cambridge, langa e Oxford si tot asa…

Pentru moment va las sa vedeti o harta a parcursului – click aici.

Drumul 100 prin Vermont, o carare prin salbaticie

Ce recomandare de film pentru un road trip in America decat My own private Idaho, din 1991, un film revolutionar prin mai multe aspecte, insa ideea de road trip liber de orice e cel care mi-a ramas intiparit cel mai adanc.

mihai


Lasă un răspuns

Categorii