Postat de: Mihai A. Pop | Aprilie 2, 2012

Aproape am omorat un om

Sunt destule lucruri pe care nu le inregistram pentru ca nu gandim, si unele dintre ele au efecte nocive pentru cei din jur.

De pilda: a) cand mananci o friptura, fii sigur ca un animal si-a dat viata pentru ea; b) cand folosesti cosmetice, sa stii ca unor albine li s-a luat de la gura larvelor mierea, un porc sau o vaca si-a dat grasimea, si mai multe flori au fost recoltate; c) pentru fiecare calatorie pe care-l faci niste energie este folosita, multa dintrea ea fiind provenita din petrol si gaze; d) cand de imbraci fie niste animale, fie niste plante, fie niste petrol s-a utilizat; si nu va opriti aici in a intelege mediul in care existati.

Dar asta inseamna sa realizezi ca in trecerea noastra prin viata, avem „dreptul speciei superioare” de a dispune de proprietati, de resurse, de ce intalnim in natura, cu mici exceptii.

Una dintre aceste exceptii, legal strict definita doar in ultimele doua secole este dispunerea de alte vieti omenesti, pana atunci au mai fost scapari, care mai lasa urme pana azi prin lumea a treia pe unde mai vezi sclavi.

Totusi desi avem aceste reguli, unele mai putin strambe ca altele totusi spunem noi – oameni suntem – adica gresim si prin greselile noastre cream efecte, unele nocive.

Asadar printr-un concurs de evenimente, in trafic prin Romania, am fost aproape sa produc un accident de circulatie potential cu efecte letale. Sunt perfect constient ca decizia respectiva imi revine total, de altfel chiar daca n-am provocat un accident, greseala ramane si mi-am invatat lectia, si doar pentru ca sunt poate mai norocos, am sansa sa pun ce am invatat in aplicare.

In primul rand am decis sa conduc mai prudent si lasand mai putin, sau nimic, conceptului de noroc, dar asta e doar primul lucru pe care l-am invatat.

In al doilea rand am reinvatat ca sta in puterea mea nu doar viata mea, ci si viata unor altii membri ai aceleasi specii ca ale mele, poate unii total necunoscuti, si sentimentul de gol si durere pe care ti-l poate da pierderea unui alt om, este ireproductibil, chiar si un necunoscut.

In al treilea rand am invatat ca daca sentimentele puternice care leaga doi indivizi perfect necunoscuti ai aceleasi specii, atunci orice relatie pe care o intorci mediului natural trebuie bine cantarita ca un cost pentru natura, ca orice friptura a avut prieteni, si ca prietenii i-au suferit lipsa.

In afara de traumele mentale, spaima si lipsa unor momente de clipit, nu am patit nimic, si nicio alta parte n-a fost vatamata. Stiu ca am dramatizat destul evenimentul, si desi foarte serios in natura, norocul si poate abilitatile mele sa ma fi scos din incurcatura, nu vreau sa discut detaliile acestei intamplari mai mult decat am scris aici.

Conduceti prudent si atenti la trafic!

Concentrare in trafic

Recomandarea de film, este foarte bine legata si de modul disjunct in care am conceput articolul, dar si in privinta unor subiecte atinse,  Crash, din 2004, un film pe care la data primei vizionari l-am considerat deschizator de orizonturi.

mihai


Lasă un răspuns

Categorii