Postat de: Mihai A. Pop | Ianuarie 24, 2012

India – Planificarea, programarea si prezentarea traseului

Nu cautam in mod normal bilete de avion pentru India, practic ne uitam pentru Uzbekistan cand am gasit pe siteul AeroSvit reclama la Bucuresti-Delhi de la 404$. Moment in care am incercat cateva variante in jurul vacantei de iarna si am ajuns la un cost final de 630$ pe persoana, pentru 27 de nopti.

Ne-am vorbit intre noi peste zi, ne-am intalnit cu prietenii pe seara, si am cumparat biletele noaptea. Urmand ca mai apoi sa convingem serviciul de vacanta, familiile ca disparem o luna etc. Noi pentru planificare folosim pe langa resursele de pe internet ghidurile Lonely Planet, in care avem mare incredere, iar pentru India era chiar o editie noua in publicare. Acum dupa utilizare ghidul, este de departe cel mai „vechi” ghid pe care-l avem.

M-am informat asupra ce e de vazut, si cum India am stabilit ca e un continent, a trebuit sa optam pentru anumite lucruri in detrimentul altora.

Planul realizat a inclus – vizitarea Delhi, inchiriat auto cu sofer si mers de la Delhi la Fatehpur Sikri, Agra, Gwalior, Abhaneri, Jaipur, Cittorgarh, Udaipur, Ranakpur, Jodhpur, Jaisalmer, Deshnoke, Bikarner si inapoi la Delhi (2800km in circuit), apoi zburat la Varanasi, vazut Varanasi, Gaya/Bodhgaya cu trenul, inapoi la Varanasi, vazut Sarnath si zburat catre Chennai, vazut Kanchipuram cu trenul, mers cu trenul pana la Allepey, unde se face un tur cu barca pe canale, apoi mers cu trenul si barca catre Ernakulam/Kochi, apoi zburat la Mumbai, tren catre Auranagabad si de aici ca baza mers catre grupurile de pesteri de la Ellora si Ajanta, si la citadela antica de la Daulatabad, apoi intors la Mumbai, zburat la Amritsar, si revenit in Delhi cu trenul – totusi pentru simplificare vedeti harta, click aici – in linie dreapta traseul e mai lung de 10,000km.

Pe langa cele pe care intr-un final le-am cuprins, ne mai visam si in alte locuri intre care merita mentionate – din ciclul am fost aproape – Mamallapuram, Madurai, Bijapur, iar altele care merita Hampi/Vijayanagar, Khajuraho, plajele din Goa, Leh (si muntii din Ladakh), Darjeeling sau alte cai ferate montane, Mandu, Orchha, Orissa, Thajnavur, Mysore si probabil multe multe altele.

Inainte de plecare – am obtinut viza, vedeti cerintele de la ambasada Indiei (se obtine cam cu 1-2 saptamani inainte de plecare), dar pentru care sigur trebuie sa aratati ca aveti bilet cu intoarcere si cazare rezervata; ne-am asigurat de vaccinuri (le aveam pe toate facute) si am luat tablete pentru malarie, am optat pentru cele luate 1 data pe saptamana.

La plecare – am facut bagaje foarte mici, practic 12kg pentru 1 luna in doi, de notat – cateva haine de la subtiri, la groase, copii dupa pasaport & viza (se cere des si de multe ori n-au sa faca ei), poze pentru telefon mobil, pungi pentru impermeabilitate, minim de medicamente, destule in trusa igienica, camere foto.

Odata ajuns acolo – telefon mobil (trebuie poza, formulare si copie dupa pasaport & viza), ceva alcool pentru o digestie mai fericita, si in rest INDIA!!

• Cazarea este abundenta, insa trebuie sa iti mai faci rezervari, asa ca telefonul este esential in multe cazuri
  • Pentru transport – tren/avion, ai nevoie de internet sau agentie de turism, pentru auto – internet/agentie/combinator si talent la negociere, pentru ricsa/moto – negociere, pentru mers pe jos – energie pentru ca India e un continent, asa ca orice mica distanta pe harta e chiar mare in realitate
  • Bani – se schimba in destule locuri, insa in general nu la banci, ca idee de paritate, 69 rupii la euro, 52 la dolar, si ca sa echivalezi mental 15 la leu, bancomate gasesti daca te intrebuintezi, plata pe internet e mai ok cu cardul de credit
  • Hartie igienica – cumpara, cumpara, cumpara!
  • Vremea – in decembrie/ianuarie e iarna si la ei, adica in nord trece si sub 6-7 grade de dimineata, si la pranz se poate opri si la 13-14, desi e normal sa mearga spre 20, in sud poti prinde un tornada asa ca si la 24 de grade tot nu e confortabil, insa la soare trece usor de 30. Politica noastra a fost de a ne imbraca ca ceapa adica cu multe straturi pe noi pana nu ne mai era frig, si pentru trenurile de noapte ne-am luat paturici, sosete, localnicii erau chiar si mai dotati, caciuli, perne etc.
  • Limba de baza e engleza, care se imbogateste cu timpul in moduri greu imaginabile

La plecare aveam biletele de avion, vizele si atat, acolo a fost facil sa ne descurcam cu cazarea, insa destul de complicat cu transportul ieftin, dar cum intr-o tara mai saraca daca nu ai solutii, ai bani, asa ca ne-am deplasat intre punctele dorite, fie mai taind din cele pe care ni le doream, fie platind mai mult sau asteptand mai mult.

Ca o concluzie nu e nevoie sa pleci de acasa decat cu un ghid citit de Lonely Planet (fac reclama a doua oara, dar nu castig nimic), bani (intreaga expeditie ne-a costat 4,500$ cap-coada, din care mai bine de 2,500$ sunt doar bilete de avion), rabdare/timp, stomac, sanatate si atitudine de invingator/convingator, restul se poate aranja acolo. India nu este amuzanta si nu iarta, insa poate fi foarte interesanta si o imagine catre evolutia umanitatii, insa pentru care trebuie sa fii pregatit sa treci peste bariere, dar despre ele in „episodul” urmator.

Detalii taiate cu precizie

Pregatirea pentru o noua zi – harta, bani, rabdare si stomac

Ma leg de titlul filmului A passage to India, din 1984, pentru a incepe povestea prin care intram in India, o India in care increderea o dadeai cu greu, si de putine ori cand o dadeai neconditionat nu sfarseai prin a fi inselat, dar pe care si cand o dadeai in cunostiinta de cauza erai recompensat cu experiente inegalabile.

mihai

Responses

1. Gata sa inceapa aventura…..ne-ai captat atentia ! Asa cum mai scriam candva cunosc o persoana la fel de vrajita ca si tine, de mirajul hindus…..probabil acum planuieste o noua plecare. Dupa ce ne istorisesti poate te vei gandi la redactarea intr-o carte….precum un jurnal. Suntem cu ochii pe tine !

2. te tine cu sufletul la gura chiar si cand stii povestea🙂
    ma bucur pentru voi, ca ati avut o asemenea experienta

3. Grozav, Mihai! O sa va cer sfatul cand plec – planuiesc India pentru decembrie anul acesta.

• Cand ai mai multe detalii putem discuta