Publicat de: Mihai A. Pop | August 11, 2011

Mananc iute

Nu e un secret pentru nimeni ca fiecare dintre noi are aplecari gastronomice diferite, si cum plaja de alimente si de combinatii este foarte larga, fiecare dintre noi este un gastronom excentric.

Chiar daca unii sunt ciorbari, iar altii viseaza sushi, altii numai vinisor rosu sec imbatranit la doaga, iar altii ceaiuri de pe dealurile insorite ale Kenyei, asa ca oricum am fi toti suntem un pic diferiti, ah, si ca sa nu uit, nu ne putem opri din a vorbi despre asta.

Probabil v-ati prins pana acum ca si eu sunt un om normal, adica am gusturile mele gastronomice, care de multe ori nu prea se suprapun cu cele ale celorlalti, practic am excentricitatile mele gastronomice, asa ca sa vorbim despre ele, fara sa rationalizez catusi de putin daca ele sunt sanatoase, sau mai putin.

Mai jos o lista asa cum mi-o imaginez eu.

  • Mananc in mod comun cu bete (ceea ce popular se numesc bete chinezesti, sau international chopsticks, kuai, hashi sau otemoto)
  • Nu mananc de pranz decat rar si mai degraba ca exceptie, iar atunci mananc putin
  • Cina este masa principala, si nu ratez pentru nimic in lume micul dejun
  • Imi place gheata, iubesc gheata cu suc carbogazos transparent (7Up sau Sprite), practic beau gheata cu suc si nu invers
  • Ca mancare tot ceea ce se invarte in jurul carnii e mancarea mea, si in special miel/oaie si vita, in rest mananc cam orice, insa putine cu atata placere
  • Daca are suc de rosii orice e comestibil
  • Imi place uleiul de masline, pun cam peste orice mancare solida un pic, de gust, dar mananc si doar cu paine
  • In mancare nu pun sare, insa o condimentez
  • Dar ca sa nu uitam de unde am plecat – Mananc iute, mananc ardei iuti, proaspeti, uscati, tocati, macinati, in sosuri, si fara, macerati, sau in ulei, in mancare sau direct in gura, reci sau calzi, iar daca asta n-ajunge pun si alte condimente iuti

Ca recomandare de film in timp ce scriam articolul m-am gandit la Tampopo, din 1985, un western al supelor japoneze, un film a carui realitate este departe de realitatea oricaruia dintre noi, dar care reuseste sa atraga prin urmarirea detaliilor si prin tema, cum altfel, decat gastronomica.

mihai

Responses

  1. Mihai, Mihai, Mihai, mai vorbim peste vreo 30 de ani…


Lasă un răspuns

Categorii