Postat de: Mihai A. Pop | Iunie 27, 2011

Sentimentul de Dacie

In Belgia/Olanda am inchiriat o masina pe care n-am s-o uit destula vreme. Si pentru ca nu e frumos sa faci reclama mascata, voi face antireclama pe fata.

Am avut un Opel Meriva, ca complimentary upgrade, de la un Economy car. Am aflat mai tarziu ca este o Meriva de ultima generatia, implicand astfel ca au existat generatii anterioare.

De la Economy car, ma astept la ceva cu doua usi prin care sa intri, si optional inca doua prin care sa arunci bagaje in spate, pentru ca in portbagajul prea mic n-au loc. Evident in America e diferit complet, insa in Europa la asta ma astept. Ca motorizare, probabil un 1.4l, benzina, ceva aer conditionat, ceva electric, dar nimic special.

Ce am primit?

Pai Opelul Meriva pe care l-am primit, mi-a amintit de liniile selecte de la o Honda Jazz, o masina spatioasa, pentru clasa ei, cu loc destul si in spate, si cu un portbagaj incapator. Adica in parcare, parea o idee destul de buna.

Apoi am plecat, m-a trosnit miscarea alerta pe care doar la Dacia 1300 break, incarcata gat, m-a mai lovit… adica abia se misca. Singurele momente la care accelerai mai repede ca un skateborder sau trotinetist erau in viteza 1, atat.

Si la viteza a 2-a era greoaie, sa nu mai vorbim de viteza a 5-a care era sugerata sa intre pe la 60km/h, practic aveam o motorizare (fara turbo) de Economy car, insa o masina de 1.2t… N-am mai condus atat de calm de cand conduceam o pluta construita de mine pe un lac…

Mai sunt si alte lucruri de amintit, de exemplu, ca la orice Opel … farurile nu se aprind fara sa iei mana de pe volan, motiv pentru care daca ai nevoie de ele in mers trebuie sa te apuci de cautat si apasat pe langa volan. Si in general ergonomia masinii iti aminteste mult de mersul in roaba… ai mult loc, dar nici-o comanda pe care sa o poti accesa usor.

Asadar una peste alta, daca va gandeati sa va luati Opel, Meriva nu este modelul cautat, daca va gandeati sa va luati Meriva, macar nu cu motorul de 1.4l, iar daca exact asta era combinatia dorita, atunci un Sandero este solutia.

Criticul auto.

Vitezel curajosu’

mihai

PS Evident voi reveni cu povesti din calatorie.


Responses

  1. Pai eu zic ca era masina ideala, exact de ce aveai nevoie ca turist; mers incet ca sa nu ratezi ceva de pe drum si mai ales sa simti cat de lungi sunt autostrazile lor.
    Asta ar fi o idee si in Romania ca sa ne para ca avem multe si lungi autostrazi.

  2. […] in limba lui), ne-am inchiriat masina, despre care am vorbit intr-un articol anterior – aici, si am plecat sa vizitam orasul, despre care nu e mare lucru de zis, pentru ca nu e mare lucru de […]


Lasă un răspuns

Categorii