Postat de: Mihai A. Pop | Aprilie 29, 2011

Unde esti semafor de Bucuresti?

E bine cunoscut faptul ca semaforul are in Romania doar trei culori – verde, galben si rosu, culori care in marea majoritate a tarii nu sunt aprinse decat separat, exista si exceptii.

Eu fiind din Bucuresti cunosc realitatea semafoarelor din Bucuresti, si cum multi dintre voi sunteti sunteti participanti activi in trafic, cred ca cele de mai jos va sunt pe deplin cunoscute.

In Bucuresti semaforul desi arata aceleasi trei culori, semnificatiile sunt multiple, cu ajutorul taximetristilor si din ipostazele mele de sofer si biciclist am notat urmatoarele:

Pentru culoarea Verde

  • verde foarte tanar – de ce nu pleaca de la stop in prima jumatate de milisecunda de cand a decis sa se puna verde?!?!
  • e verde tanar – asa ca il prindem chiar de la unu-doua stopuri departare
  • verde matur – trecem linistit, dar sa mergem repede
  • verde batran – e de multa vreme verde asa ca hai sa stresam si noi pe ceilalti sa se grabeasca sa trecem si noi
  • naluca verde – mi s-a parut ca am vazut verde pe undeva prin intersectie, sa mor eu…

Pentru culoare Galben

  • galben ca un verde – nici n-am realizat ca s-a pus galben, eram asa ocupat cu stresatul celorlalti soferi
  • galben tanar- abia s-a pus n-are rost sa simulez ca o sa franez pentru ca ii fac pe cei din spate sa nu treaca
  • galben matur – merge sa simulez o frana cat sa nu ma mai streseze ala din spate, dar eu oricum trec ca am vazut verdele
  • galben tarziu – daca toti fandositii astia lenti au trecut, trec si io ca’s mai cu mot
  • galben foarte tarziu – am plecat ca din block-start si n-am putut incerca sa ma las convins de ideea sa simulez o frana…

Pentru culoarea Rosu

  • rosu tanar – ce galben scurt! ma gandeam ca trec si eu semi-legal, acum tre’ sa ma fac ca n-am stiut ca era semafor acolo sau era, dar era doar verde
  • rosu matur – e rosu, dar nu e nimeni la stop pe nicio directie, astept ca prostu’, m-am dus
  • rosu pentru masini – pe bicicleta rosu pentru bicicleta e o binefacere, ca poti trece in mai multe directii, si devii participant la trafic doar daca iti convine si cum iti convine

Acestea fiind zise, in Romania se respecta semnele de circulatie mai mult decat participantii in trafic, asa ca nu merita prea mult dezbatuta situatia respectarii semafoarelor.

mihai


Lasă un răspuns

Categorii