Postat de: Mihai A. Pop | Martie 5, 2011

Lumea mea fara hartie

Duc peste tot pe unde sunt o politica „no paper”, in primul rand pentru ca orice computer normal poate memora milioane de carti, documente si poze, si atunci nu ai nevoie de ele fizic pentru ca n-ai sa ai loc de aer, si mai apoi, rationalizand, pentru ca nu are rost sa pedepsim atat de mult natura pentru dorinta noastra de a avea fizic chestii, in general legate de informatie.

Am inceput de la faptul ca scriu destul de ilizibil chiar si pentru mine, motiv pentru care am renuntat la a lua notite pe altceva decat pe computer – practic imi antrenez touch typingul si memoria, atunci cand nu sunt in fata computerului.

Apoi am decis sa nu mai car o agenda, sa nu mai printez nimic care se poate trimite pe mura pentru a fi citit, sa cer intotdeanua documentatia digitala, sa nu mai dau examane scrise (practic si profesorul va avea o problema sa ma citeasca), sa fac adnotatii pe carti doar in format digital.

Dupa 4 ani de reforma spirituala gandesc altfel, ma astept ca toata lumea sa lucreze pe documente, si sa dea documentele adnotate, in tracked changes, cu referinta catre documentele input, pe clustere de documente, sau sa le puna online pe googledocs.

Chiar am inceput sa cer colegilor, prietenilor, profesorilor sa nu mai printeze, chiar daca ei sunt mai in varsta, intotdeauna schimbarea incepe de la tine.

Am rezistat cumpararii de imprimanta acasa, de toner la birou, am rezistat imprimarii documentelor pentru prezentari (mai ales ca arata mult mai bine de pe videoproiector, si o copie digitala e mult mai versatila, chiar si in pdf), am rezistat ideii de fax, am rezistat cumpararii de ziare fizice, sustin idea de ereader, semnatura electronica, incerc sa renunt la biblioteca fizica, am renuntat la pozele printate, la albumele fizice, incerc sa  …

Chiar cred ca o lume fara hartie se va concretiza in urmatorii 20 de ani, si birourile noastre vor fi mult mai curate, documentele se vor pierde mult mai greu, si chiar natura documentului va transcende ideea de 1 element definit si separabil de alte documente, pana va ajunge o inglobare de input din alte parti, cu o gandire specifica, adica se vor elimina limitele, si se va pastra ideea.

Asadar va rog sa urmati gandul meu in ceea ce faceti in mod curent.

mihai

PS Si ca sa inchei pe o nota pozitiva, nu prea vad cum o sa facem epaper igienic…


Responses

  1. Ai renuntat la albume cu poze fizice, adica le-ai aruncat?😛

    • Pe cele primite nu, si chiar din copilarie n-am albume foto ci doar diapozitive… ma gandesc sa digitalizez tot. Insa am renuntat sa umplu albumele foto pe care le am, asa ca am deja destule albume foto – in general primite cadou – care stau goale.

  2. Exista un mare DAR: tot ce este pastrat in computer, trebuie sa aiba o copie fidela pe un alt computer/hard…🙂

    • Adica noua lege a lui Murphy – daca e sa pierzi ceva de pe hard sigur ala e folderul cu amintire sau documente importante care n-are backup.


Lasă un răspuns

Categorii