Postat de: Mihai A. Pop | Februarie 1, 2011

Atingi succesul mintind

Nu cunosc persoane care n-au mintit.

Practic toti oamenii de pe langa mine m-au mintit cel putin o data, si daca crezi ca cei de pe langa tine nu te mint, mai gandeste-te o data.

E complicat de definit minciuna, dar e usor de definit adevarul, asa ca o sa definesc minciuna ca orice alta versiune a realitatii alta decat adevarul. Includ aici, adevarul partial, modificarea realitatii, minciuna cu scop pozitiv, minciuna accidentala, greseala cu final contrafacut, ascunderea cunoasterii realitatii etc. Sunt atatea forme, incat nu are rost sa le explic, doar definiti minciuna ca non-adevar, asa cum este el inchipuit in mintea celui care o exprima.

Ce vreau sa zic este ca daca un preot iti spune sa te rogi la icoane ca-ti face bine, asta nu o face minciuna, pentru ca el crede sincer in mintea lui ca asta e adevarul.

Un lucru care mi s-a parut o revelatie atunci cand l-am aflat este ca cei cu imaginatie bogata au tendinta de a fi mai de succes in viata. Pentru ca de altfel cei cu imaginatie bogata pot sa isi largeasca realitatea cu o parte de imaginatie, ceea ce noi ceilalti putem considera non-adevar, adica minciuna.

Fapt care de curand mi-a fost confirmat cand un alt studiu arata ca la vremea liceului cei mai populari liceeni sunt si cei care spun cele mai multe minciuni. Greu de neinteles… adica sunt cei care sunt cei mai populari datorita realitatii fabuloase in care traiesc, realitate partial fabricata. Putem califica spunand ca minciunile nu sunt foarte gogonate, ci doar un pic umflate.

Moment in care am avut o revelatie asupra succesului umanitatii, succes obtinut tot in ochii umanitatii. Societatea premiaza succesul individului prin comparare cu generaliteatea societatii, totusi individul pentru a putea fi de succes in societate isi va produce partial o realitate, un pic indepartata de realitatea curenta. Poate trebuie adaugat ca aceasta este o realitate optimista si constructiva, dar realmente contrafacuta.

Rezultatele la nivelul umanitatii sunt incredibile, practic majoritatea evolutiei considerate azi ca fiind progresiste este la un moment dat legata de realitati contrafacute, sau minciuni, practic in faza de marketing, alterarea realitatii ajunge sa fie principalul motor al progresului.

_____

Dupa aceste realizare asupra lumii in care traim am decis ca poate e momentul sa redefinesc succesul, ca fiind o valoare personala, nedefinita in raport cu societatea, lucru pentru care nu trebuie sa creezi o fatada, sau o aura putin (sau mai mult) ireala.

Am sa mai cuget, insa realitatea succesului prin minciuna va trebui sa se modifice la nivelul societatii la un moment dat, cel putin asa trag sperante.

mihai


Responses

  1. Realitatea contrafacuta nu cumva este legat de visele unor oameni? Sau poate este o minciuna care nu se poate dovedi de ambele parti? In mod normal minciuna este acea fapta pe care o spui desi ea nu este adevarata, dar se poate dovedi acest adevar. Ca sa exemplific (de fapt incerc sa vad daca si eu ma inteleg pe mine): Mihai am o masina rosie acasa. Asta este adevarata pentru tine pana te vezi cu mine si descoperi ca e alta culoare – Minciuna; Mihai aseara am vazut un OZN pe cer. Nu iti pot dovedi asta si nici tu nu ma poti contrazice; daca peste un an se da la tv ca sunt OZN-uri o sa inclini sa crezi ca nu te-am mintit. Deci, pentru mine miunciuna este ceva ce se poate dovedi, ca si adevarul de altfel.

    • Exista doua miniciuni, minciuna in ochii celui care o spune, si in ochii celui care o masoara.

      Daca ai masina albastra, si-mi spui ca e rosie, poate nu e minciuna in ochii mei, dar minciuna e, ca e in ochii tai, si doar asa contorizezi minciunile.

      Ca altfel as spune si eu ca toti preotii sunt mincinosi, dar asta e doar in ochii mei, pe cand in ochii lor nu sunt.

      Cat despre doveditul adevarului, asta e necesar doar cand se pleaca de la prezumtia ca minciuna nu exista, dar cand pleci de la prezumtia ca adevarul exista, asa cum am zis eu, atunci dovada este imediata, ai adevar sau ai altceva.


Lasă un răspuns

Categorii