Postat de: Mihai A. Pop | Ianuarie 17, 2011

Eficienta muncii si BlackBerryul

Comunicarea integrata a devenit un apanaj al afacerilor de succes, practic capacitatea de a aplica decizii de la distanta. Astfel s-a nascut telefonul, faxul, telefonul mobil, si din aceasta serie ultimul venit este smartphoneul.

Categorie din care fac parte, cel putin in acceptiunea internationala, Iphone, Blacberry, telefoane care folosesc Android sau Windows Mobile 7. Aceste instrumente sunt mai ieftine si mai usoare decat Palm-urile (si intreaga clasa de produse derivate de acolo), au o durata de utilizare acceptabila pentru un telefon mobil, si o serie de aplicatii care aparent usureaza munca.

Evident ma refer la utilizarea lor in mediul de afaceri, ca aparent acolo se pune problema eficientei lor, pe cand pentru utilizatorul casnic cel mai important lucru este placerea si usurimea utilizarii.

Incercam intr-un mod sa-mi explic cum se face ca in lumea afacerilor mura (BlackBerryul) este stapana, pe cand marul si robotelul abia fac ochi.

Cred ca principalul motiv pentru care mura a detronat telefoanele normale (sa zicem Nokia) este integrarea emailului, pe cand principalul motiv pentru care marul si robotelul n-au reusit este exact faptul ca au prea multe aplicatii, care in opinia mea sunt mult superioare celor de pe mure.

Daca la aparitia lor murele realmente au crescut eficienta muncii, pentru ca puteai fi chemat la raport oriunde ai fi, si aproape ca era interesant sa raspunzi la email si noaptea, momentan si aceste instrumente incep sa aiba prea multe aplicatii.

Eu sunt la al doilea model de mura, primul era pur si simplu un telefon, cu aplicatie de email si ocazional puteai folosi si un browser pe net, cel de al doilea, care oricum e cel mai ieftin din clasa lui, are pe langa cele de mai sus, destul spatiu si aplicatii sa ruleze zeci de ore de audio, spre 10 ore de film, documente, facebook, linkedin, wordpress, toti clientii de messenger, google services inclusiv google maps, si probabil multe altele. Practic versiunea noua face atat de multe pentru munca, insa face mult mai multe pentru distractie.

De pilda zilele trecute de cand am descoperit ca poti pune filme, am si vazut primul meu film on the move, muzica am ascultat de multe ori, altii au radio online, ma uit la facebook si la linkedin, imi urmaresc blogul online etc.

Mai este acum eficienta muncii in crestere? As spune mai degraba ca nu, pentru ca distractia si-a facut loc printre aplicatii si e greu de crezut ca dezarticularea atentiei poate duce pe termen scurt la cresterea eficientei.

Sigur am luat lectii audio pe telefon, si am citit articole interesante, si carti tehnice, si filme serioase, totusi insa instrumentul a devenit prietenos, prea prietenos. Ma intreb atunci cum e cu un mar sau cu un robotel care are mult mai multe aplicatii, practic mult mai intruzive.

Doar o constatare.

De pe computer,

mihai

PS comentariile le citesc pe aplicatia de pe mura


Responses

  1. Felicitari celor care pot sa foloseasca aceste ustensile. Pentru mine imi pare ceva cu care lumea se da mare ca are ceva mai tare care face ceva in plus fata de ce are interlocutorul. Ma enerveaza la cume sa imi si verific mail-ul pe astfel de aparate, ca sa nu mai vb ca daca prin natura businessului vb mai mult la telefon sigur mai si suna cineva care sa te intrerupa si sa o iei de la capat. Dati tare inainte cu telefoane dar daca va trece prin mana un nokia 6210 nou il vreau.
    Spor la blackberr-eala!


Lasă un răspuns

Categorii