Postat de: Mihai A. Pop | Ianuarie 7, 2011

Nouveau spaga

Am fost de revelion in Bulgaria, sau Bulgaristan cum ii spun eu. La Bansko si noi ca toti mioriticienii vara la Mamaia.

Si pentru ca daca te duci in Bulgaria cu masina e mai sanatos sa nu deschizi geamul, am mers cu precautie, cu bagare de seama, in primul rand fiindu-ne frica de alter ego-ul balcanic al romanului: bulgarul.

Din pacate nu am scapat de el, si pentru o serie de reguli de circulatie, care evident nu aduceau niciun risc suplimentari in trafic, ne-a fost ceruta spaga.

Dupa explicatia ca amenda era 100+200+300 de leva, adicatelea vezi tu vreo 1200 de lei, si ca mai bine poate gasim un compromis, au inceput, cu leva – n-avem, cu euro – n-avem, suntem studenti, alcool n-aveti… asa ca pana la final am ajuns la spaga in lei – 60 de lei, sau vreo 13 euro pentru transformare usoara.

Cred ca spaga mai mica nici in Romania nu dai, si pe deasupra si-n lei.

Balcanici… facem reguli doar ca sa beneficiem de puterea statului/statutului ca sa ne ajungem noi insine.

Imi serveste si mie ca lectie de ce n-as vrea sa se intample copiilor mei, si imi da masura statutului meu.

Cu regret,

mihai


Responses

  1. Permite-mi sa reactionez Mihai la acest articol cu o intamplare de a mea, ocazie cu care fac atenti pe toti de traficul din Balgarski cum ii spun eu. Prin urmare in drum spre concediul mult vizat in Grecia am traversat Balgarski in toiul diminetii. Pe drum am fost foarte surprins la inceput ca pe sosea in afara localitatilor, drum intins, lin si frumos aveai parte de restrictii de 50 sau chiar 30km/h. La inceput am respectat pana la un moment dat cand am vazut ca altii (cei drept numere de Bulgaria) nu respecta, „mi-am bagat picioarele” si am calcat-o si eu dar destept cum zic eu in urma unui bulgarete grabit si ghici ce s-a intamplat la prima restrictie: ma oprit politia cu jandarmul dupe el, care culmea vorbea perfect romaneste. Avand restrictie de 40km/h si eu la masina 127km/h mi s-au explicat care sunt consecintele. Dar pentru ca nu vroia sa imi strice vacanta mi-a zis sa platesc dumnealui juma din 400 cat era amenda si faptul ca imi lua permisul. Bineinteles ca am fost de acord si am facut socoteala si a iesit la 100euro dar am fost corectat si mi-a zis ca si ei au intrat in UE, deci trebuie sa platesc juma de 400Euro nu leva. Drum bun calatorilor!

  2. haha, felicitari, doar Vlad a reusit mai putin – 50 RON adica, odata si in monezi :)).
    niste idioti. toti :)) incep sa gandesc ca tine😀


Lasă un răspuns

Categorii