Postat de: Mihai A. Pop | Octombrie 5, 2010

Complex inseamna confuzie

Acum studiez la MBA Marketing Strategic, si unul dintre elementele pe care le-am descoperit in discutia despre consumatorul general, e faptul ca idea de complexitate e perceputa ca o confuzie de catre consumator, si ma refer aici la o persoana normala.

Nu e un lucru de chestionat, pentru ca aparent asta e perceptia din piata. De aia se incearca dramatic gandirea produselor ca user friendly, sau intuitive, pentru a putea fi usor de accesat si utilizat, inainte sa citesti manualul.

Practic eu n-am citit manualul laptopului inainte sa-l instalez, sau al masinii de spalat pana s-o folosesc, desi recunosc ca am citit ceva de la masina de facut paine… nu ca m-as fi dumirit intr-un final. Dar cati dintre noi citesc instructiunile de folosire de pe ambalajul bateriilor, dar de la televizor, dar cati citesc EULA inainte sa dea Agree? eu cred ca oricine dintre noi, oricat de corect ar fi, si de risk aversive, tot a dat un Agree la un EULA fara sa-l citeasca tot. Eu n-am citit inca niciunul.

Totusi asta se leaga de capacitatea noastra de a gandi lucruri complexe, de aborda gandiri complexe, fapt pe care preferam sa-l „amanam” pentru ca ne creaza confuzie. Rezultatul este ca avem tendinta generala de a simplifica, si simplificarea simplificarilor duce la o viata intelectuala vegetativa.

Aceasta reactie vine din pregatirea noasta naturala, cand inca din frageda copilarie invatam singuri ca solutiile foarte complexe de obicei au tendinta de a nu da exact rezultatele asteptate.

Eu cred ca natura ne invata pe noi ca si pe celelalte animale, insa in anumite momente este important sa poti duce ganduri mai adanci mai departe, pentru a putea extrage mai mult din chintesenta lor.

Chiar si ideea de simplificare, trebuie sa fi venit tot dintr-o analiza prelungita si detaliata, care sa scoata esenta – simplificarea.

Eu incerc sa nu ma feresc sa fac lucruri complexe, chiar daca ele sunt nenaturale (sau impotriva naturii), pentru ca am sentimentul ca ma calesc.

Totusi ma opresc aici sa nu provoc si confuzie.

PS Va trimit sa studiati Metoda Silva pentru gandire, eu personal am preluat ideea, si nu mecanica insa recunosc ca mi-a folosit in viata. In doua linii – te invata cum sa-ti programezi creierul sa gandesti mai incet, incat sa-ti poti controla rational fluxurile de gandire, destul cat sa le poti verifica daca nu gresesc, si te ajuta sa iei decizii in afara impulsurilor instinctuale, chiar si acolo unde primeaza instinctul. Pentru educatia completa – google si emule.


Responses

  1. […] Complex inseamna confuzie « Lumea de la fereastra lui Mihai Tags: Controlul, impulsurilor This entry was posted on Friday, October 8th, 2010 at 5:07 am and is filed under DocShare. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site. […]


Lasă un răspuns

Categorii