Publicat de: Mihai A. Pop | Septembrie 17, 2010

In fiecare zi fa ceva care te sperie

E o melodie care circula in mediul digital de cativa ani incoace cu cateva mesaje memorabile. Eu l-am retinut pe cel din titlu – In fiecare zi fa ceva care te sperie.

Nu pot sa ma conformez zilnic, pentru ca viata mea, pur si simplu nu e asa, dar de fiecare data cand am ocazia incerc sa ma expun fricii (si sa-mi controlez frica mai intai, si mai apoi nevoia de adrenalina).

Daca cititi destul de des paginile mele veti vedea ca am prostul obicei de a da sfaturi, sau a pune cititorul in ipostaze „in or out”, si totusi sfatul de mai sus chiar aduce un plus vietii fara sa aiba si parti negative… poate doar parti neintelese, ca frica.

Daca ar fi sa faceti o lista cu lucrurile pe care le puteti face acum si n-o sa le mai puteti face peste ani… cate din lucrurile astea le-ati facut deja?

Incercati sa bifati un sanatos 50% din lucrurile pe care le visati in copilarie ca le veti face ca oameni mari… nu vreti sa ajungeti peste timp sa spuneti ca n-ati folosit tineretea pentru a trai destul.

Cred ca exista alte lucruri de facut mai incolo.

mihai

Responses

  1. frumos spus 🙂

  2. nu ar strica si o lista cu lucruri pe care vroiam sa le facem ca oameni mici si nu am reusit… 🙂 poti simti frica mai puternic decat atunci… cu cat cresti cu atat constientizezi mai mult riscul si pericolul

    • incepe lista, si gasim o forma sa o completam!

  3. eu vorbeam in principiu, de o lista personala, eu mi-am facut o astfel de lista si am bifat deja cateva chestii… merita 🙂

    • stiu ca ele tind sa fie foarte personale, dar in acelasi timp sunt empatic foarte generale, noi toti putand realmente intelege o astfel de lista.

      asa ca daca poti sa „dai din casa” cate ceva la nivel general m-as obliga sa incerc sa adun o lista care sa aduca idei celor ce si-au uitat acea parte din copilarie.

  4. hm… pai genul de lucruri pe care nu puteam sa le facem pentru ca eram fete si daca patim cine stie ce… vroiam sa umblam pe coclauri, prin munti – lucru interzis pentru ca eram vulnerabile… am avut o senzatie de izbanda cand am inceput sa urc pe munte in facultate, ca atunci cand iti doresti multa vreme un lucru, mai ales ca fusese interzis

    am schiat tot in facultate, din acelasi motiv, era riscant, eram constienta de pericol si am simtit cum imi inving frica, mai ales ca am reusit sa cobor singura (pe partia copiilor) in doar cateva ore…

    acasa nu prea aveam cum sa ne dam cu rolele pentru ca trotuarele erau denivelate si sa inveti sa mergi cu rolele dupa majorat e mai palpitant decat atunci cand esti la mai putin de un metru de sol 🙂

    ar mai fi dar iti povestesc cand ne vedem

    am simtit o satisfactie mai mare ca am reusit pana la urma sa indeplinesc vise din copilarie decat sa ramana frustrari la batranete…

  5. Nu vreau sa te sperii, dar peste ani nu vei mai putea face lucrurile cele mai simple, sa duci lingura la gura, de exemplu.Brrrr…
    Glumesc, desigur, insa , ai dreptate, cat aveti timp, sanatate, curaj, experiementati cat mai multe.Cu ocazia asta ma veti razbuna si pe mine ( n-am mers pe bicicleta, n-am inotat, n-am schiat, am urcat putin pe munte ).Ehehe… erau alte vremuri.Bine ca macar am citit !

    • nu pot defini o lista de cand eram mic, pentru ca pe vremea aia nu intelegeam conceptul de lista, insa pot pune cateva pe care le doream atunci si pe care mi le-am amintit cand le-am facut, ca si cand asteptam de mult sa se intample sau pe care inca le mai am pe lista

      – sa pot merge cu viteza prin ploaie si namol, chiar daca ma murdaresc
      – sa ma arunc imbracat in apa
      – sa trag cu arcul/arbaleta
      – sa ma dau cu bicicleta de pe deal
      – sa fug printr-un lan de grau
      – sa ma dau in roller coaster
      – sa inot in larg
      – sa imi infig picoarele in nisipul desertului
      – sa ajung la Mont Saint-Michel
      – sa invat sa mananc cu bete chinezesti
      – sa mananc nuca de cocos
      – sa imi gasesc o fata frumoasa blonda
      – sa revad Little Big Man
      – sa ma joc de-a cercetasii ca indienii
      – sa ajung deasupra norilor
      – sa beau apa cu bule dintr-un izvor natural
      – sa ajung pe o insula mica, inconjurata de ape care sa se vada din varf
      – sa merg prin padure/ sa inot in mare noaptea

      si multe altele

      evident multe dintre ele nu implica frica, dar lista cu timpul se ascute, si raman doar cele mai palpitante

  6. aaa, da, sa alergi prin lanul de grau, aveam si eu dorinta asta, dar atunci nu ma lasa tata, iar acum Vladimir, „ca stric munca oamenilor” :)) dar cand eram mici, il inlocuiam pe furis cu „lanul” de usturoi din gradina :))

    eu visam sa ma arunc imbracata intr-o fantana arteziana, dar pana la urma m-am multumit cu un dus la aspersor…

  7. Din lista ta, draga Mihai, eu am bifat doua puncte(la care nu visasem niciodata: l.Am vazut Mont Saint Michel. 2.( prin reprezentant) balacitul prin toate baltoacele pe langa carte trec cu nepoata mea de mana, caci sunt o bunica atipica si-o indemn sa intre si sa sare prin toate baltoacele, ca doar avem masina de spalat!

  8. Nu sunt de acord dintr-un singru punct de vedere. Lista nu are varsta… sau ma rog… probabil ca exista 1% care se leaga de dimensiuni. Pentru mine sincer nu cred ca am regrete din copilarie. Am reusit sa fac cam tot ce mi-a trecut prin cap, iar ce nu am reusit sa fac inca, se afla in plan si le voi face si pe acelea 100%. Acum exista alte limite… cele financiare. Unul din obiectivele pe care mi le-am propus in viata asta este sa pilotez un avion… si cei care ma cunosc stiu cat de frica mi-e de inaltime… dar contiunui sa o sfidez…
    La primul punct iti recomand o repriza de paintball (strategy) prin ploaie… that will do the work… si alte senzatii in plus…
    Pentru mai multe senzatii de genul role, biciclete, triciclete, va recomand din proprie experienta: cateva ore la Decathlon… Acolo mi-am satisfacut cateva curiozitati legate de skateboard sau o nebunie noua „tri kick scooter” de exemplu…


Lasă un răspuns

Categorii