Postat de: Mihai A. Pop | August 28, 2010

Nevoia de referinta politica

E un sentiment ciudat, dar aparent intr-o discutie politica de orice parere am fi inainte de inceperea discutiei terminam prin a fi mai apropiati de una dintre parti.

Sa dau un exemplu.

FMI vine sa discute in Romania cu puterea, BNR si opozitia. Fie crezi ca puterea poarta vina si sunt niste idioti – daca crezi asa ai dreptate, fie crezi ca opozitia a gresit foarte mult si ca vina de fapt o poarta ea – daca crezi si asa tot ai dreptate, fie crezi ca Isarescu si compania sunt niste anomalii din alte timpuri si ca sunt inadecvati realitatii – si ai dreptate si atunci… totusi inca n-am vazut pe cineva care care sa poata sta echidistant si sa spuna ca realmente spatiul politic este populat cu vid, in care niste idioti se invart, iar cand reusesc sa se intalneasca, rezultatele sunt transmise tot prin vid… adica nic.

Practic ce vreau sa spun ca e mergem pe ganditul cu inima in politica, si pentru ca e prea mare efortul sa intelegem realmente ce se intampla preferam sa alegem o decizie si sa avem dreptate.

Imi amintesc de cazul cand am zis ca n-are rost sa ma duc sa votez, pentru ca n-ai cu cine, acum nici un an mai tarziu, cred ca sunteti ceva mai convinsi ca preafrumoasa clasa politica nu s-a schimbat, si ca lupul nu e caine, iar noi am mai pierdut o sansa sa ne impunem politica noastra. In cazul in care nu sunteti convinsi de faptul ca nu trebuia sa votati, atunci probabil sa sunteti fericiti cu rezultatele actuale.

Eu nu sunt.

Eu vreau schimbarea, si schimbarea incepe cu mine, si nu ganditul cu inima ne ajuta, ci ganditul logic. Asa ca pana nu se strang destui „mine” pana sa faca o diferenta, ma pot bucura totusi ca directia este cea in care codul portocaliu se face mic, iar codul rosu si galben nu se fac mari, asa ca se face loc de altceva.

Traim vremuri istorice… si vom culege niste rezultate istorice in perioada ce urmeaza, zic ca vom culege, pentru ca am plantat furtuna.

mihai


Lasă un răspuns

Categorii