Publicat de: Mihai A. Pop | August 16, 2010

Les chroniques d’un week-end d’ete

Scurta povestire inspirata din realitate si unsa filozofic…

M-am bucurat ca in sfarsit a venit si la noi caldura, ca aveam impresia ca vine iarna iar… si n-am pupat si noi 40 de grade la umbra.

Vineri seara am plecat in 7 la mare – 2 auto, catre mare, am ajuns la Vama pe la 1-2am, am mancat si am decis sa facem un tur al bodegilor, o bere/vin si sa mergem la o baie.

Vremea era incredibila, erau 29 de grade pe plaja la ora 3am, destul cat sa faci baie si sa n-ai nevoie de prosop cand iesi (de fapt dupa 2 zile m-am intors cu prosopul nefolosit).

Vama e tot ce-a fost si mai mult, acelasi mix de oameni care vin acolo sa se piarda de viata lor normala, si sa-si aminteasca de liceu…

  • alcool cam cata apa in mare (chiar si la ora 4-5am)
  • destui care cam pierdusera controlul asupra corpului – dormeau pe unde apucau, si unii n-apucasera locurile bune, nudisti intinsi pe mal, barbati care-si faceau nevoile in apa, cupluri ad-hoc in calduri
  • muzica foarte tare, foarte diferita si in general ascultabila
  • frustrari care ne amintesc de varsta biologica a pubertatii
  • filozofi la tot pasul care folosesc alcoolul ca liant al adevarului in viata
  • cosmeliile pe care le stii sunt tot acolo, poate au un etaj in plus, poate au faianta, dar la baie iti dai seama ca sunt tot alea
  • drumurile au asfalt, insa oamenii tot n-au incaltaminte asa ca sticlele sparte sunt acum ceva mai vizibile (poate si mai multe)
  • exista o pista europeana de biciclete… am vazut si 2 biciclisti care faceau slalom printre sticlele sparte
  • corturile dispuse in ordine… cam ca orice movila de pietre

Deci una peste alta Vama e tot Vama, asa cum am aflat mai tarziu ca Mamaia e tot Mamaia.

In noaptea respectiva am inotat grup, si desi era cer fara luna, toate bulele din apa prindeau (la lumina stelelor) o inflexiune argintie greu de explicat, am dat vina pe stele si pe plancton… o sa mai studiez, dar oricum a fost ireal. Cred ca voi reveni la acest subiect, am ramas marcat.

Am inotat la rasarit pana la plase, pentru ca mai apoi vine salvamarul (moartea pasiunii) si te opreste cu o linie de genu’: „amenda e de zece milioane”.

Mamaia (am fost si acolo in 2 randuri) Vs. Vama

  • muzica utz-utz Vs. cam orice mai putin latino, manea, utz-utz
  • saltelutze, umbrelutze, putze… mirosea a fitze de-ti dadeau lacrimile de ras Vs. fac orice ca oricum nu-mi pasa prea mult, doar sa nu ma bata careva
  • asortare costum de baie, la slapi, la geanta de plaja, la ochelari de soare Vs. cre’ca mi-am luat si costum de baie de acasa, dar se pare ca l-am pierdut… geanta de plaja, ce concept extrem… ma asortez bine cu sticla asta
  • hoteluri peste hoteluri, care mai de care facute in anii 1970, cu stil de 1950 Vs. 1000 de corturi, j de camere la 100 de lei noapte si dorm cati intra sau „am dormit pe plaja/trotuar”
  • toalete peste tot, gratis, murdar romanesc si incompatibil cu conceptul de igiena corporala Vs. exista o harta alternativa a WC-urilor care pot fi vizitate, nici alea cu bani nu le poti calca
  • doamnele arata mai bine decat arata, si domnii la fel, ce frumosi suntem! Vs. arat prea bine, tre sa-mi fac ceva sui, macar sa-mi atrag un comportament neadecavat
  • arata ca o statiune de vacanta litorala din Romania, probabil compatibil cu gustul turistului german probabil peste 20 de ani (optimist) sau niciodata (pesimist) Vs. arata ca un sat pescaresc din Mexic, proaspat descoperit de pusti la pubertate, perfect compatibila cu turistul extrem

Alte evenimente notabile:

  • am gasit (iar) bani in apa, cautatorii de comori sa nu se lase, inca mai merita
  • am facut diving fara ochelari, m-am oprit cu capul in fundul marii, asa ca mi s-au tasat vertebrele de la gat… mici probleme
  • marea este vie, se bucura de criza si marea pentru ca probabil traficul a scazut, si erau mult mai multe vietati prin apa, am intrat intr-un banc de meduze, am vazut tipari, droaie de pestisori, crabi… si multe alge si plancton, am fost la plasele de hamsii in larg, unde pescarusii luau ocazional masa
  • am mers descult (aproape tot timpul) pe asfalt negru… insa m-a ciupit pe talpi doar in nisip
  • am dormit pe trotuar – doar cateva ore, dar merita notat ca nu mai facusem din astea pana acum

Sfaturi de bagaj pentru Vama

  • luati-va
  • luati-va si ceva prieteni
  • un slip se poate dovedi util, am mai vazut oameni folosind
  • daca inoti, merita sa ai ochelari de inot, vezi pasajul cu bulele argintii
  • bani, sau metode de facut rost de bani
  • alte lucruri posibil utile (haine, cort)
Responses

  1. Ultima oara cand am fost in Vama mi-a fost foarte greu sa o recunosc… erau concerte folk, ce-i drept, si era aglomerat, dar in drumul spre 2 Mai, unde aveam corturile, puteam sa comandam profiterol, sa facem cursuri de scufundari, sa ascultam muzica stereo din 3 locuri diferite, sa admiram arhitectura locala – hoteluri in forma de semicerc, sau sa luam unul dintre zecile de taxiuri, in caz ca ne plictiseam de poteca plina de nisip a lui Udrea… sper ca macar in afara sezonului sa fie mai usor de recunoscut

    • Vama poate nu mai arata cum te obisnuisei cu ea, insa sentimentul e acelasi, iar oamenii cauta acelasi lucru, chiar daca sunt dintr-o generatie ulterioara.

      Nu am simtit decat vibratii energice si chiar daca anumiti si-au pus amprenta pe loc, in fapt Vama a ramas tot un loc al rebelilor, al dizidentei, al stridentei si al excentricitatii.


Lasă un răspuns

Categorii