Publicat de: Mihai A. Pop | August 9, 2010

La un picnic cu Lenin

In week-end am fost cu bicicletele la Mogosoaia – 15 km dus, 30 km intors (ca am facut si un tur al parcurilor prin Bucuresti pana sa ajungem iar acasa).

O data ajuns la Palatul Mogosoaia taind padurea din sud, loc in care mai multi pescari amatori isi incercau norocul, impreuna cu familia, la pescuit micotei, am taiat gradina, curtea interioara, curtea dinspre lac, curtea capelei, dupa care am decis sa mergem si mai incolo.

Practic o data trecut gardul de nord am ajuns intr-o fosta pajiste, actual loc de constructie, sper macar ca n-o sa puna si acolo un rand de vile. Langa peretele cetatii, statea culcat pe spate, intins pe iarba verde cine altcineva decat insusi Lenin. Avea ceva noroc, ca macar un bronz prinsese… era negru tuci, mai mult din vopsit insa, din bronz probabil era facut oricum.

Ca orice copii ne-am urcat pe el, ne-am tras in poze, ne-am asezat in mana lui intelepta… era aproape mitic cum in numai 20 de ani a ajuns de la statutul de monument de neatins pana la o alta bucata de metal de dus la topit pe care se pot urca copii si pe care isi marcheaza teritoriul cainii.

Mai in spate se gaseste chiar acel Lenin de la Casa Scanteii, asta era din otel, asa ca soarele arzator ii daduse vreo 15-20 de grade in plus fata de fratiorul intins pe spate, plus ca fiind intins pe burta nu era chiar asa atractiv.

Mici bucati de istorie se gasesc in locuri surprinzatoare, totusi ma bucur ca nu i-au topit, ca cine stie cand o sa il reabilitam pe Lenin… Stalin nu mai face trecerea niciodata, dar Lenin…

mihai

Lasă un răspuns

Categorii