Publicat de: Mihai A. Pop | Iulie 19, 2010

Nouveau marketing

Stiu ca ati observat adeptii crestinismului, stiu ca ati observat adeptii altor religii, adeptii comunismului, adeptii socialismului, adeptii social democratilor, social liberalilor etc (acest etc ascunde multe lucruri) … toti au in comun o anumita doza de idiotenie, o lipsa de educatie si nevoia de un sens in viata. Idiotenia este un fel de a spune ca prefera sa ignore anumite laturi ale vietii pentru a da importanta mai multa altora, educatia ajuta, iar sensul in viata este inlocuit cu doctrina frumos servita in carticica, in carnetel etc.

Dar nu despre asta e vorba, pentru ca astea sunt lucruri daca nu cunoscute, cu siguranta intalnite tangential, sau poate chiar practicate. Ce vreau sa spun este ca daca deja s-au prins mai multi de solutie, deja o parte dintre aceste metode au fost adaptate pentru a face bani.

O sa dau cazul Apple si al fanaticilor lui, nu pentru ca sunt singurii, dar pentru ca sunt foarte actuali. Apple se manifesta ca o religie, incercand sa isi propage produsele prin ceea ce eu numesc Nouveau marketing, adica propagarea prin zvon, fani si in general a comunitatii, a unor produse superioare (macar aparent superioare, nu vreau sa ma cert cu propietarii de HTC), care au tendinta de a fi usor compatibile doar cu alte elemente din intermediul comunitatii, si mai greu cu exteriorul. Ce a reusit Apple in ultimii zece ani, n-a reusit nici un MLM (Multi Level Marketing, sistem de vanzare gen Avon, Oriflame, AmWay etc), pentru ca practic beneficiaza de capacitatea de productie si inovatie a unei companii flexibile la piata, de comunitatea de propagare, dar opreste toate profiturile fara sa recompenseze utilizatorul activ in comunitate decat prin solutii, nu si prin bani.

Succesul produselor Apple ar trebui sa faca celelalte companii sa se intrebe cum pot crea comunitati functionale, in care ei doar sa pompeze sangele, si atat.

Un alt Nouveau Marketing este si Google, insa el este propietar al ceva, asa ca e mai usor de atacat, pentru ca atacand un fel de baza de date etc, practic ataci compania, pe cand in cazul Apple mi-e greu sa cred ca cineva ca mine care gaseste ca suprareal o coada de doua zile ca sa-ti cumperi un telefon considera cazul ca un abuz al Apple asupra credinciosilor, ci mai degraba, un miracol (evident de marketing).

Important e sa vinzi, mai putin important ce.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii