Publicat de: Mihai A. Pop | Iunie 16, 2010

Propuneri pentru top 100 filme romanesti

M-am gandit sa incerc sa pun intr-o singura lista 100 de filme romanesti care trebuie vazute, si pe urma sa oficializam topul pentru ca merita si cinemateca romaneasca sa fie raspandita.

Evident ca lista va fi intesata cu mai multe filme noi, pentru ca asta am vazut, insa oricum trebuie plecat de la ceva.

As vrea sa nu propun eu filme, ci mai degraba sa incepem intr-un efort comun sa adunam cateva (sute). Vedem cate adunam si apoi incercam sa le calificam, dar mult drum pana departe.

Asa ca dati drumul in comentarii la ce va vine in minte,  o sa le adaug pe toate in articol.

Responses

  1. Ce-am gasit la un prim search pe google:

    http://film.nicuilie.eu/10/top-filme-romanesti-pe-imdb-dupa-nota/

    http://film.nicuilie.eu/10/topul-filmelor-romanesti-pe-imdb/

    http://ro.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_cu_filmele_artistice_rom%C3%A2ne%C5%9Fti_din_perioada_1911-1947

    si lista completa de pe imdb:
    http://www.imdb.com/search/title?countries=ro&sort=user_rating

    Dar tu te-ai gandit la top 100 filme 100% romanesti sau si coproductii?

    • La filme pe care le putem numi romanesti, adica chiar daca nush care Margelatu’ a fost facut in coproductie cu germanii, e un film romanesc, pe cand Cold mountain, desi e 90% filmat in Romania, nu este deloc un film romanesc.

      Probabil ca un film romanesc e romanesc daca e mai ales in limba romana, produsa de un regizor care se crede roman.
      Nu stiu ce sa spun despre filmele lui Radu Mihaileanu, sunt ele sau nu romanesti?

  2. california dreamin
    liceenii rnr
    politist adj

    ca scurtmetraj poveste de la scara c mi s-a parut super, poate ar fi interesant si lista la scurtmetraje sa faci 😉

    • Dupa ce termin de lucrat la lista initiala, o sa pun separat si scurtmetrajele, insa acolo nu prea am experienta pentru ca n-am vazut prea multe.

      Chiar Satra e un film romanesc au ba? dar Gadjo Dilo?

      Eu le-am considerat pe ambele in lista, pentru ca atunci cand vorbesc de actiunile din ele (si anume de tigani) ele trezesc ceva in mine, care ma definesc prin excludere, dar pe care alte filme cu tigani din alte parti n-o fac…

      Anyway lista va fi gata probabil sapt viitoare, si apoi astept prima runda de imbunatatiri. Si abia dupa ne bagam la vizionat.

  3. Padurea Spanzuratilor
    Morometii
    Nunta muta
    Felix si Otilia
    Operatiunea „Monstrul”
    Seria BD
    Filantropica
    La „Moara cu Noroc”
    California Drimin’
    Restul e tacere

    • Le-am pus pe toate.


Lasă un răspuns

Categorii