Publicat de: Mihai A. Pop | Iunie 4, 2010

1001 movies to see before you die

sau 1001 de filme de vazut intr-o viata

Daca ati mai trecut prin blogul asta inainte probabil stiati ca ma uit la o multitudine de filme.

Deja nu ma mai uit la ele doar pentru ca sunt noi, de fapt acum nu ma uit la ele daca sunt noi, ci, in principiu, astept sa treaca macar 1 an sa se depuna un pic zatul.

In urma cu vreo 3-4 ani am primit in cadou cartea care da titlul postului, varianta in romana (cred ca e editia a 4-a internationala). De atunci a mai aparut o editie in limba romana (cred ca editia a 6-a internationala). Multumesc din nou celor care mi-au facut cadoul. Mi-am cautat listele tuturor filmelor care au aparut in toate editiile cartii, si am inceput sa cuantific ce am vazut. Evident ca fiind mai multe editii in loc de 1001 de filme, ai ceva mai multe, in total, dupa numaratoarea mea sunt 1068 pana acum, si aproape sigur lista va creste cu aparitia altor editii. Pana acum am vazut aproape 80% din lista.

Dar cum se face ca o multitudine de filme extraordinare nu sunt prinse in carte, de multe ori divaghez si vad multe altele, insa de fiecare data cand sunt in pana de idei ma intorc la carte, care acum a devenit lista de referinta pentru cinefilul din mine.

Pentru cei care au depasit idea ca doar filmul de anul asta e bun, recomand cartea, urmand de acolo sa descoperiti anii 2000, 90, 80, 70, 60, filmul alb-negru, noir, musicalul, filmul mut si cate si mai cate minunatii.

PS Incepand cu cartea asta am inceput sa daram conceptul de film favorit… si am castigat zeci de filme favorite.

si aici atasamentul 1001 Movies to see before you die

Responses

  1. Filmele bune sunt ca vinul : cu cat sunt mai vechi, cu atat sunt mai bune. Personal, fiind mai batraioara, mi-am desavarsit cultura cinematografica la Cinemateca Romana. Ne noroc pe mine! Va recomand sa-i calcati pragul sau sa va procurati DVD-uri cu filme de cinemateca.Prefer filmele rusesti, realismul italian,filmele poloneze, cehe si ungare din decemiul 6, suedeze,Tarkovski,Mihalkov, Bunuel,etc.Amercicanii, slabuti, slabuti…

  2. Sunt si americanii si englezii, dar poate nu aia pe care ii are lumea pe buze tot timpul insa Allen, Capra, Lumet, Kubrick, Hitchcook si mai sunt multi altii, au ceva de geniu.

    De adaugat masiv cinemateca japoneza, coreana, iraniana, italiana, franceza, daneza si spaniola.

    Si gasesti geniali peste tot, brazilieni, turci, olandezi, mexicani, indieni, taiwanezi, chinezi, sarbi, romani…

  3. Da, de acord.
    Si daca ma gandesc bine sunt si cateva filme romanesti , asa, cu miez, cu forta..” Padurea spanzuratilor”, ” Nunta de piatra”…

    • O scrisoare pierduta, Morometii, De ce bat clopotele, Mitica?, In fiecare zi Dumnezeu ne saruta pe gura – astea ar putea fi filme romanesti recunoscute international, pe langa cele care sunt deja, dar mai sunt destule filme romanesti care sunt bune local, insa sunt prea romanesti.


Lasă un răspuns

Categorii