Publicat de: Mihai A. Pop | Aprilie 7, 2010

The land of choice

Am fost de paste la Alexandria, cu masina. Motivul pentru care am fost acolo a fost sa ne vedem cu cativa prieteni de pasti si sa ne plimbam cu bicicletele pe coclauri – foarte bine si frumos, obiectiv realizat.

De dus ne-am dus pe drumul direct Bucuresti – Alexandria, si cum era a doua zi de pasti totul a mers intins, adica am ajuns acolo intr-o ora juma’, sau mai putin. Chiar am realizat ca au inceput sa se respecte mai mult limitele de viteza, lumea chiar incetinea prin sate, iar drumul era chiar ok.

La intoarcere povestea s-a schimbat, am mers vreo 9km in coloana pana la km 57, si asta avea sa urmeze tot drumul spre Bucuresti, cel putin asta auzeam prin radio… asa ca dupa ca 1h30 ne-a luat sa facem 9km, am decis ca poate gasim o solutie alternativa. Asa ca ne-am intors fara pic de aglomeratie prin Videle, Bolintin.

La un moment dat (pana sa ajungem in Bolintin), formasem o mica coloana, primul un Opel Corsa nou/curat/ingrijit cu o lamaie in geam, care mergea mai precaut, dar drumurile fiind bune pupa 90-100km/h, apoi un prieten si ultimul eram eu.

Totul decurgea bine-mersi, drumul era foarte bun, totusi deodata toata lumea incetineste pana ne oprim, urma o portiune nemodernizata … din anii 80′, desi ma gandeam ca poate e lasata de Traian, dar era si niste asfalt, in care erau gaurile.

Exact atunci mi-a venit in cap motto-ul „the land of choice”… pentru cel cu lamaia in geam nu stia ce sa aleaga, mai ales ca nu avea cum sa nu aleaga… era obligatoriu, nu existau solutii alternative. Se oprise cateva secunde parca avea de gand sa se arunce de la etaj, a decis intr-un final ca instinctul lui de multe ori exersat pe drumurile din Romania nu l-a lasat la greu, si a mers drept inainte, considerand ca alegerea initiala fusese si cea corecta, si fusese…

Se spune de multe ori ca omul are doar cinci simturi, practic sunt vreo 11 categorii, totusi soferului din Romania i s-a dezvoltat inca unul – perceptia gropilor in goana.

Urmatorul gand a fost, pentru iesirea asta (din Bucuresti) mi-am cumparat rovinieta… pentru ca in Romania pe orice drum national mergi, platesti, si crede-ma ai pentru ce, ma refer nu la calitatea drumului oferit (ceea ce deja am demonstrat), ci la faptul ca amenda loveste mai rau decat rovinieta cu pricina.

Deci Romania este The land of choice. Poti sa alegi gropile obligatorii, sau poti sa-ti alegi drumurile pe care sa mergi, sau rovinieta.

E placut sa fii roman, mai ales ca e alegere obligatorie.

Lasă un răspuns

Categorii