Publicat de: Mihai A. Pop | Aprilie 1, 2010

Farsa de 1 aprilie

In fiecare an avem 1 Aprilie – April fools day, adicatelea ziua prostilor, la noi ziua farselor.

Totusi trebuie sa fie o inventie noua, pentru ca eu am auzit de ea abia cand aveam bine peste 10 ani, iar daca ar fi fost comuna cand as fi fost mic, sigur mi s-ar fi spart cateva glume nesarate in cap, ca asa e cand esti mic.

Iar cand am devenit mai mare, n-am fost niciodata adeptul surprizelor fara valoare adaugata, adica o surpriza in care cineva pierde ceva, iar ceilalti nu castiga nici macar atat. Ma refer la vasul de apa pe usa intredeschisa, pasta de dinti, gemul etc. Pe de alta parte imi plac celelalte suprize prea mult si ma gandesc ca se compenseaza.

Aici vreau sa ajung, cand fiecare farsa realizata aduce o valoare adaugata mai mica celor ce castiga ceva din ea, decat ce pierde persoana tintita. Iar de obicei se pierde demnitatea, in primul moment a celui care pica, dar pe termen lung a celui care pune capcanele. A se vedea diferenta fata de cei care pica cautand capcanele, adica care isi fac deservicii gratuite (clovni), sau care reusesc sa demonstreze ca nu sunt ceea ce par (diferenta forma fond).

Inca un element care trebuie pus in vedere este malitiozitatea ipostazei in care se fac glumele, marea majoritate servind frustrarilor farseorilor si punand sare pe o rana deja existenta.

Revin ca Sprite si trebuie sa recunosc ca am ras de farse malitioase facute unor persoane si asta fara sa sa ma pun in locul lor, insa nu cred ca invatatura trebuie sa fie „asa vreau sa fac si io!”, ci „am facut asta si a fost o prostie, iar acum nu mai sunt un ignorant”.

Glumele cele mai bune le faci pe tine, si ceilalti le cauta la tine.

Lasă un răspuns

Categorii