Publicat de: Mihai A. Pop | Noiembrie 19, 2009

Entuziasmul grevei imi aduna cateva ganduri pozitive

Ma bucur si eu cum pot de greva de la metrou. De pilda adun povesti cu cate ore ati facut cel mai mult pana la serviciu, pana acum castigatorul are 2:35h.

Insa un alt aspect pe care il da greva este faptul ca petreci mult mai mult timp in masina (autobuz/automobil/taxi), lucru pentru care am decis sa ma comport ca un turist in propriul meu oras. Adica sa ma uit in sus mai mult, sa ma minunez la ce vad, sa aleg sa ma uit la ce e frumos.

Insa de la locul unde parchez pana la birou mersul pe jos se aseamana mult cu mersul prin campuri neumblate prin Cambogia sau Vientam (apropos ne-am luat vize de Tailanda si Vietnam asa ca sigur plecam). Si asta pentru ca pe sub frumoasele frunze aurii, cazute pe caldaram, se poate afla materie organica canina… si in setul dat poti sa-ti periclitezi si viata printr-o alunecare…

Am descoperit o noua fauna automobilistica – vanzatorul de ziara de ambuteiaj, care pana acum locuia doar la stop, dar care a inceput sa migreze in zone mai manoase. Banuisc ca totul pleaca de la faptul ca automobilele mai demult veneau si plecau, ceea ce-i oferea destula prada, acum cand stau, trebuie sa se duca el singur sa le culeaga fructele.

Si noi emotii, cum ar fi frustratul posesor de Porsche, care e frustrat de orice bicicleta sau scuter.

Tramvaiele care desi au banda lor delimitata fizic, intra in depasire pentru a salva timp.

Daca n-ati trai in Bucuresti ati zice ca sunt nepotul lui Muchausen, dar sper ca-mi dati un pic de dreptate.

_______

In ultima vreme prin natura proiectelor pe care le am, dar si prin analiza articolelor de presa, am ajuns la concluzia ca intr-adevar statul nostru e al nimanui.

Voi analiza mai jos Metrorex Vs Metro Paris (la Londra, NY, Tokio, Moscova n-am fost)

  • Metrorex 219m pasageri anuali, 67km lungime, 48 de statii, 4157 angajati
  • Metro Paris 1642m pasageri anuali, 214km lungime, 300 de statii, 15000 angajati

Deci pentru de 4 ori mai putini angajati, servim de 6 ori mai putine statii, pe un traseu de 3 ori mai redus, cu de 8 ori mai putin pasageri… solutia ar fi sa dam afara toate casieritele, paza la intrare si sa punem intrari tip usa,  sa externalizam partea de instalatie electrica catre un privat competitiv, si sa curatam si noi structura administrativa. Nu cred ca Metro este mai putin de stat, nici nu cred ca nu este bazat si el „pe pile”, insa chiar si asa este mai eficient. Alte idei includ … pilotless driver (nu doar ca e posibil, dar exista trenuri care fac asta pe linii normale).

PS. Cred ca ridic o liniuta la mamaligometru, pentru ca incep proteste masive.

Responses

  1. Trebuia mentionat si recordul de la cealalta extrema, am auzit de un norocos care a ajuns in 8 minute 😉 Iar prin parcuri aleile erau deja maturate, nu te mai concentrai asupra terenului minat… Am traversat Tineretului (curat, ratuste, veverite, trandafiri inca infloriti) si ma intrebam de ce nu incep asa fiecare zi. Oricum, bine ca nu a plouat ca as fi ras cu lacrimi de apocalipsa din trafic…

    Calatorie de neuitat, fara peripetii, abia asteptam poze 🙂

    Cat priveste optimizarea, Romania e o tara atipica, poate doar un switch al polilor o va schimba :))

  2. Am facut 8 min la ora 9.40, si era cu taxiul.

    Ne gandeam ca daca ar fi plouat puternic cred ca proba s-ar fi transformat in triatlon – alergare cu hoarda prin parc, plutit/inot/vaslit si lupte greco-bercenesti in autobuz.

    Noroc ca n-a plouat.

  3. Am gasit pe cineva care a facut Miercuri Ferentari-Pipera camp in 3:20…

  4. Mie mi-a placut metroul din Rennes (singurul oras mic din Europa cu metrou), care n-avea conductor, caci era electric, ha,ha,ha, avea cabina, dar era goala…


Lasă un răspuns

Categorii