Publicat de: Mihai A. Pop | Noiembrie 5, 2009

Mancarea fast-food are gust

Daca mancarea fast-food inseamna mancare calda pe care o cumperi si incepi sa mananci, adica de la impuls pana la prima imbucatura ai sub 3 minute, atunci am gasit mancare fast-food sanatoasa, cu gust si peste tot.

Din pacate era in Sicilia.

Nu cred ca ma pot exprima destul cat de des ne lingeam pe degete dupa o pizza rapida, dupa niste paste locale, ba chiar si salate proaspete cu fructe (si animale) de mare.

Dupa obiceiul deprins de a manca imediat o bucata de pizza, care sa aiba gust… am incercat si la noi o bucata… ce diferenta :(, acum imi amintesc de ce’n copilarie ii spuneam pizza presh, pentru ca arata a pizza dar avea gust de presh.

In afara de locuri cu istorie (de Siracuza, Palermo, Taormina ati auzit desigur, dar mai sunt altele zeci), peisaje superbe (si de Etna si Insulele Eoliene ati auzit, si mai sunt multe altele), exista o dorinta gastronomica pentru a face o vizita in Sicilia.

Imi permit sa incep cu alcoolul, vinul gros de sicilia, locuri care cresc un Cabernet Sauvignon gros ca sangele, dar si un Shiraz similar, la care se adauga si Nero d’Avola (o vita locala pe care am perceput-o intre Shiraz si Merlot). Evident sa nu uitam de vinul de Marsala, care desi poate nu la fel de cunoscut la Portul, e cu siguranta la fel de bun. Pentru doamne avem Limoncello si Arancello – lichioruri. Mai exista si o tarie ca un Uzo/Raki supradistilat pe la 60+%… cred ca e medicinal ceva.

Apoi trec la dulciuri (pentru ca toata lumea isi poate imagina cat de cat pizza, pastele, salatele, fructele de mare, uleiul de masline la ele acasa). Pai in afara de cateva retete pe care le-am perceput locale, pot spune ca orice dulce de oriunde il iei e proaspat si are GUST.

Ca sa nu mentionez ca exista zeci de locuri in care trebuie sa ajungi ca sa incerci cremele, insiroparile, ciocolata, foietajul local… e dezarmant cat de bune sunt, peste faptul ca daca ceri si nu au ti le fac pe loc!! Si cate retete?? in fiecare magazin ti se lipesc ochii de vitrine… si mirosul te imbie la infulecat.

Am spus ceva despre inghetata??? Pai asta parca era facuta chiar sa nu te poti opri, am incercat cateva feluri… cred ca vreo 10-12 in total,  dar gelato al limone, asta parca era nenatural de bun, nu ma puteam opri, si acum cand scriu, simt nevoia de una, insa din toate incercarile mele locale, niciuna n-are gust.

Pofta buna!

Hai ca ma arunc sa mai bag ceva la ghiozdan.

PS. Despre mancarea normala nici nu mai vorbesc, totusi trebuie sa mentionez ca m-am prins de ce toti erau subtirei, traind printre asa bunataturi.

  1. Collazione consta doar intr-o cafea, asa de dimineata nu se mananca mai nimic, apoi la pranz cat de cat, insa cel mai mult pe seara, dar nici atunci prea mult ca tre sa te culci.
  2. Toate masinile sunt extrem de mici, si ca sa bagi cate 5-6 intr-un Matiz trebuie sa ai grija la dieta. Fara sa zic ca daca esti mai rotofei, dupa ce parchezi nu poti iesi din masina, pentru ca acolo parcarea este „ca’n Sicilia”.
  3. Si masina ca masina, poate n-ai, dar sunt strazi pe care abia poti intra, asa ca daca ai burta n-ajungi acasa.
  4. Desi gatesc mult, sunt si mai multi turisti care le mananca mancarea, asa ca abia mai gasesc si ei 🙂
Responses

  1. Mi-e foame!!!

  2. Si mie mi se pare ca Nero d’Avola aduce cuymva cu Shirazul. Cum tu vorbest de vinuri ce impart acelasi terroir asemanarea poate fi chiar mai mare decat in general.
    Legat de bautura distilata…era vorba de grappa sau de altceva?

  3. Cred ca ai uitat de scoicile gratinate, inelee de calamari albi, de homarul pe care ti-l cantareste in fata ta si ti-l pregateste la indicatiile tale pretioase.Si sa nu uitam pasta di mandorla. specialitatea TORTA SICILIANA si toate cate mai au.E de vazut.De abia astept sa merg din nou acolo.Am lasat o pereche de tenisi verzi la Taormina si se spune ca te intorci daca iti lasi pantofii.Succes si nu uita de mafioso.

    • Doar de cateva am uitat, mai degraba n-am apucat sa le incerc pe toate… asa ca va trebui sa ne intoarcem.


Lasă un răspuns

Categorii