Publicat de: Mihai A. Pop | August 4, 2009

Haplea – Despre cresterea economica in Romania

Inca din copilarie mie mi s-a asociat Haplea, un personaj din povestile comice ale vremii, cu mancatul excesiv si neadecvat. Totusi respectivul personaj, nu prea purta corect aceasta palarie, el ar fi fost mai degraba asimilat cu un personaj naiv, usor de pacalit, care privea viata cu prea mare degajare, dar care nu era usor dezamagit de turnura pe care o lua viata.

Putinii dintre voi care au avut sansa de a „aprofunda” respectivul personaj, o sa-mi dati dreptate ca semana cu Pogea, mustata, fata, naivitatea, lejeritatea cu care privea viata, greu de dezamagit etc.

Pai Haplea ne spunea la preluarea functiei ca Romania in 2009 va avea o crestere de 3%, si ca va fi probabil una dintre cele mai mari din Europa, asta insemnand ca si la noi va veni criza, dar ca masurile anticriza prognozate, isi vor face efectul, si comparativ vom sta mai bine decat Europa – foarte frumos, chiar credibil, dat fiind istoria recenta a economiei romanesti.

Apoi cifra s-a diluat in 2.5%, ca apoi sa pluteasca dedesupt pana sa se opreasca la 1% – vorbim inca de cifre pozitive. Cum timpul trecea, si s-a realizat ca economia romaniei merge la sud, s-au facut presiunile, si s-au luat banii de la FMI/CE, moment in care evolutia a devenit negativa, mai intai cu -1%, apoi -2%, apoi -4%, apoi -5%, apoi, -7%, de ieri avem -8%. Noroc ca meciul nu s-a terminat, mai sunt inca 5 luni din an si vreo 7 pana se anunta datele oficiale, care stim si noi cum se produc.

Ca sa fiu cinstit eu nu credeam in toamna ca in Romania se poate discuta de o scadere mai mare de 5-6%, dar cu scaderea pe Q1 de -6.3% (am verificat si asta e ultima cifra, dar au mai fost si altele), multe semne de intrebare rasar.

Sunt doua elemente de discutat cazul Haplea… si cum a reusit el in 8 luni sa estimeze cu rabat de 11% (and counting) evolutia economiei, si incotro tara/economia (a cui tara?, tara mea?, ce te doare pe tine?, eu mi-am luat salariu, eu am cont si-n Elvetia, amice esti idiot!).

Acum ca am facut experimentul ce am aflat, copii?
Ca Haplea stie sa numere pana la 11.
Ca Romania e condusa de Haplea si companie, toti fiind de-o teapa.
Ca suntem foarte aproape de finalul efectelor recesiunii in Romania. NOT
Ca avem o tara frumoasa si oameni inteligenti. Dar ca pe ambele le ascundem foarte bine.

Am mai aflat si altele copii, dar despre asta faceti cate o compunere pentru data viitoare.

Haplea, Frosa, Haplisor si Haplina va ureaza o viata fericita, si s-o duceti cum puteti.

Lasă un răspuns

Categorii